جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

فواید شنا کردن

آموزش قانون جذب کائنات

فواید شنا کردن

۹۵۱ بازديد

12 مزیت برتر شنا چیست؟

  • فواید
  • شروع کنید
  • خطرات
  • ایمنی
  • بردن

بررسی اجمالی

شاید شنیده باشید که متخصصان به بزرگسالان توصیه می کنند 150 دقیقه فعالیت متوسط هر هفته یا 75 دقیقه فعالیت شدید داشته باشند. شنا یک روش عالی برای کار با کل بدن و سیستم قلبی عروقی است. یک ساعت شنا تقریباً به اندازه دویدن کالری می سوزاند ، بدون این که بر استخوان ها و مفاصل تأثیر بگذارد.

شنا است چهارمین منبع معتبر فعالیت محبوب در ایالات متحده اما چرا ، دقیقاً؟ یک سری مزایای وجود دارد که ممکن است از دور شنای منظم بدست آورید. برای آگاهی از مزایای شنا و چگونگی وارد کردن شنا در برنامه های روزمره ، ادامه مطلب را بخوانید.

فواید

1. تمام بدن شما کار می کند

یکی از بزرگترین مزایای شنا این است که واقعاً تمام بدن شما را از سر تا پا کار می کند. شنا کردن:

  • ضربان قلب شما را افزایش می دهد بدون اینکه بدن شما را تحت فشار قرار دهد
  • عضلات را تون می کند
  • قدرت می سازد
  • استقامت ایجاد می کند

سکته های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تنوع بخشیدن به تمرین شنای خود استفاده کنید ، از جمله:

  • سینه زدن
  • پشت پا زدن
  • پیست زدن
  • پروانه
  • سبک آزاد

هر کدام بر روی گروه های مختلف عضلانی متمرکز هستند و آب مقاومت ملایمی را ایجاد می کند. بدون توجه به اینکه در چه سکته ای شنا می کنید ، از بیشتر گروه های عضلانی خود برای حرکت دادن بدن در آب استفاده می کنید.

2. درون خود را نیز کار می کند

در حالی که عضلات شما تمرین خوبی می کنند ، سیستم قلبی عروقی شما نیز چنین است. شنا باعث تقویت قلب و ریه های شما می شود. شنا برای شما بسیار مفید است به طوری که محققان به اشتراک می گذارند حتی ممکن است خطر مرگ شما را کاهش دهد. در مقایسه با افراد غیرفعال ، شناگران حدود نیمی از خطر مرگ منبع معتمد . برخی مطالعات دیگر نشان داده اند که شنا می تواند کمک کند کاهش فشار خون منبع معتمد و قند خون را کنترل کنید منبع معتبر .

3. برای افراد آسیب دیده ، آرتروز و سایر موارد مناسب است

شنا می تواند برای افرادی که دارای موارد زیر هستند:

  • آرتروز
  • صدمه
  • ناتوانی
  • سایر مواردی که تمرینات با تأثیر بالا را دشوار می کند

شنا حتی ممکن است به کاهش برخی از دردهای شما کمک کند یا بهبودی ناشی از آسیب را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به آرتروز ، کاهش قابل توجهی در درد و سفتی مفصل را گزارش کردند و پس از انجام فعالیت هایی مانند شنا و دوچرخه سواری ، محدودیت جسمی کمتری را تجربه کردند.

جالب تر از این ، تفاوت کمی در مزایای دو گروه بود. بنابراین ، به نظر می رسد شنا دارای مزایای مشابه تمرینات زمینی مکرر تجویز شده است. اگر می خواهید فعالیت های غیر شنا در آب داشته باشید ، این موارد را برای افراد مبتلا به آرتروز امتحان کنید.

4. گزینه خوبی برای افراد مبتلا به آسم

محیط مرطوب استخرهای سرپوشیده باعث می شود شنا یک فعالیت عالی برای افراد مبتلا به آسم باشد . نه تنها این ، بلکه تمرینات تنفسی مرتبط با این ورزش ، مانند نفس کشیدن ، ممکن است به کمک کند منبع معتمد شما ظرفیت ریه خود را گسترش داده و کنترل تنفس خود را بدست می آورید.

برخی مطالعات نشان می دهد که شنا ممکن است خطر ابتلا به آسم را به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در درمان استخرها افزایش دهد. در صورت بروز آسم با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی شنا صحبت کنید و در صورت امکان بدنبال استخری باشید که از آب نمک به جای کلر استفاده کند.

5- برای مبتلایان به ام اس نیز مفید است

افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس نیز ممکن است شنا مفید باشند. آب باعث نشاط اندام ها می شود و به آنها در حین ورزش کمک می کند. آب همچنین مقاومت ملایمی را ایجاد می کند.

که در یک مطالعه منبع معتبر ، یک برنامه شنا 20 هفته ای منجر به کاهش قابل توجه درد برای مبتلایان به ام اس شد. این افراد همچنین با علائمی مانند خستگی ، افسردگی و از کارافتادگی بهبود یافته اند. درباره آب درمانی برای MS بیشتر بدانید.

6. کالری را مشعل می کند

شنا یک روش کارآمد برای سوزاندن کالری است . یک فرد 160 پوندی تقریباً می سوزاند 423 کالری در هنگام شنا با سرعت کم یا متوسط ​​، در ساعت . همین فرد ممکن است در ساعت شنا با سرعت بالاتری تا 715 کالری بسوزاند. یک فرد 200 پوندی که همان فعالیت ها را انجام می دهد ، هر ساعت بین 528 تا 892 کالری می سوزاند. یک فرد 240 پوندی ممکن است بین 632 تا 1068 بسوزد.

برای مقایسه این اعداد با سایر فعالیتهای معروف کم تأثیر ، همان فرد 160 پوندی فقط در حدود 314 کالری پیاده روی با سرعت 3.5 مایل در ساعت و به مدت 60 دقیقه می سوزاند. یوگا ممکن است فقط 183 کالری در ساعت بسوزاند. و مربی بیضوی ممکن است فقط 365 کالری در آن ساعت بسوزاند.

7. خواب شما را بهبود می بخشد

شنا ممکن است این توانایی را داشته باشد که به شما کمک کند شب ها بهتر بخوابید. که در a study Trusted Source در افراد مسن مبتلا به بی خوابی ، شرکت کنندگان هم افزایش کیفیت زندگی و هم خواب بعد از انجام ورزش منظم هوازی را گزارش کردند.

تقریبا 50٪ منبع معتمد افراد مسن تا حدی سطح بی خوابی را تجربه می کنند ، بنابراین این یک خبر عالی است. این مطالعه بر روی انواع ورزش های هوازی از جمله فیلم های بیضوی ، Stairmaster ، دوچرخه ، استخر و ورزش تمرکز داشت.

شنا برای طیف وسیعی از افرادی که با مسائل جسمی روبرو هستند و باعث می شود سایر تمرینات مانند دویدن جذابیت کمتری داشته باشد ، قابل دسترسی است. این می تواند شنا را برای بزرگسالانی که به دنبال بهبود خواب خود هستند انتخاب خوبی کند.

8- روحیه شما را تقویت می کند

محققان منبع مورد اعتماد گروه کوچکی از افراد مبتلا به زوال عقل را ارزیابی کرد و پس از شرکت در یک برنامه آبزی 12 هفته ای ، بهبود خلق و خو را مشاهده کرد. شنا و تمرینات آبی فقط از نظر روانشناختی برای افراد مبتلا به زوال عقل مفید نیست. ثابت شده است ورزش که باعث تقویت روحیه در افراد دیگر نیز می شود.

9. به مدیریت استرس کمک می کند

محققان مورد بررسی قرار دادند بلافاصله قبل و بعد از شنا در YMCA در شهر جدید تایپه ، تایوان ، گروهی از شناگران را . از 101 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند ، 44 نفر مبتلا به افسردگی خفیف و احساس استرس مربوط به زندگی سریع بودند. بعد از شنا ، تعداد افرادی که هنوز احساس استرس می کردند فقط به هشت نفر کاهش یافت.

در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام شود ، محققان نتیجه گرفتند که شنا یک روش بالقوه قدرتمند برای تسکین سریع استرس است.

10. ایمن در دوران بارداری

زنان باردار و نوزادان آنها نیز می توانند پاداش های شگفت انگیز شنا را ببرند. که در یک مطالعه منبع معتبر در حیوانات ، شنای موش صحرایی مادر نشان داد که رشد مغز در فرزندان او را تغییر می دهد. حتی ممکن است از نوزادان در برابر نوعی مسئله عصبی به نام هیپوکسی ایسکمی محافظت کند ، اما تحقیقات بیشتری لازم است. جدای از مزایای احتمالی برای کودک ، شنا فعالیتی است که می تواند در هر سه سه ماهه انجام شود.

مطالعه دیگری منبع معتمد هیچگونه عوارض جانبی شنا در استخرهای دارای کلر هنگام بارداری را نشان نمی دهد. در حقیقت ، زنان بارداری که در اوایل تا اواسط بارداری شنا می کردند ، خطر زایمان زودرس و نقایص مادرزادی کمتری داشتند.

بخاطر داشته باشید که در حالی که شنا در دوران بارداری به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود ، ممکن است برخی از خانم ها به دلیل عوارض بارداری محدودیت فعالیت داشته باشند. قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی جدید در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید و اگر عارضه ای دارید ، از فعالیت هایی که بی خطر هستند س askال کنید.

11. برای بچه ها هم عالی است

کودکان به حداقل نیاز دارند 60 دقیقه منبع معتمد ورزش هوازی هر روز نیازی به احساس سختی کار هم نیست. شنا یک فعالیت سرگرم کننده است و لزوماً احساس تمرین رسمی ندارد.

کودک شما می تواند یا کلاسهای شنای ساختاری را انجام دهد یا در تیم شنا باشد. زمان شنا بدون ساختار یکی دیگر از گزینه های مناسب برای جابجایی بچه ها است.

12. مقرون به صرفه

شنا همچنین ممکن است در مقایسه با برخی دیگر مانند دوچرخه سواری یک گزینه ورزشی مقرون به صرفه باشد. بسیاری از استخرها برای عضویت در آنها نرخ های مناسبی ارائه می دهند. برخی از مدارس دولتی و سایر مراکز با توجه به درآمد شما ساعت شنا را به صورت رایگان یا در مقیاس کشویی ارائه می دهند.

اگر هنوز نگران هزینه های عضویت در استخر هستید ، با کارفرما یا بیمه درمانی خود مشورت کنید. برخی برای پیوستن به یک برنامه تناسب اندام بازپرداخت ارائه می دهند.

 
شروع شدن

برای شروع شنا ، ابتدا باید یک استخر در نزدیکی خود پیدا کنید. بسیاری از سالن های بدن سازی و مراکز اجتماعی اوقات شنای دور و همچنین کلاس های ایروبیک در آب و دویدن در آب را برگزار می کنند. ممکن است بخواهید لیستی از امکاناتی که در استخر شما وجود دارد تهیه کنید و به این سایت مراجعه کنید تا ببینید کدام یک برای سبک زندگی و بودجه شما مناسب است.

عضلات خود را آماده کنید

از آنجا ، آهسته شروع کنید. حتی ممکن است بخواهید سفر خود را در ورزشگاه با تمرینات قدرتی که عضلات شما را قبل از ضربه به آب کار می کنند ، شروع کنید. حرکاتی مانند کشش های کمکی یا کمکی را تا تکرارهای دو رقمی امتحان کنید. اسکات و ددلیفتینگ وزن بدن فشارهای یا هوایی نیمی از وزن بدن نیز تمرین خوبی است. اگر مشکلی دارید ، می توانید از یک مربی شخصی برای فرم کمک بخواهید.

درس شنا

افراد کاملاً تازه شنا ممکن است از شرکت در دروس شنا که در محیط های خصوصی یا گروهی برگزار می شود بهره مند شوند. در درس ها ، سکته های مختلف ، تکنیک های تنفس و سایر نکات مفید برای استفاده بیشتر از تمرین را یاد خواهید گرفت.

برای یافتن دروس شنای بزرگسالان در نزدیکی خود ، سعی کنید پایگاه داده شنای مسترهای ایالات متحده را با کد پستی خود بررسی کنید.

قوانین استخر را دنبال کنید

هنگامی که در آب قرار گرفتید ، آداب و رسوم استخر را حتماً رعایت کنید. اغلب خطوط کند ، متوسط ​​و سریع وجود دارد. از ناجی نجات س Askال کنید که کدام خط برای یافتن سرعت مناسب خود است.

اگر لازم است از فردی مقابل عبور کنید ، این کار را در سمت چپ انجام دهید. هنگام ورود و خروج از استخر ، سعی کنید از اقداماتی که باعث ایجاد امواج می شود یا در غیر اینصورت با سایر شناگران تداخل می کند مانند پریدن خودداری کنید. همچنین ممکن است بخواهید ناخن ها و ناخن های خود را مرتب نگه دارید تا از خاراندن تصادفی سایر شناگران جلوگیری شود.

چالش خط سلامت
آیا می خواهید بدون رژیم گرفتن احساس سیری کنید؟

بیاموزید که چگونه ذهن غذا خوردن می تواند به بدن و ذهن شما کمک کند. برای 19 روز راهنمایی ، راهنمایی و الهام ثبت نام کنید. WW با حمایت مالی ، چیزهای بیشتری را برای کاهش وزن به شما می دهد.

شما حریم خصوصی برای ما مهم است . هر اطلاعاتی که از طریق این وب سایت به ما ارائه می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر موافق چنین جایگاهی نیستید ، اطلاعات را ارائه ندهید.

خطرات

شنا برای اکثر افراد بی خطر است. مانند هر تمرین ، خطرات خاصی در ارتباط با شنا وجود دارد. اگر آسیب دیده اید یا شرایط پزشکی خاصی دارید ، حتماً قبل از دورهای شنا با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی ، بهتر است هر زمان که یک برنامه ورزشی جدید را شروع می کنید با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که بیماری پوستی مانند پسوریازیس دارند به عنوان مثال ، ، ممکن است در آب استخر کلر تحریک شوند. پزشک شما بهترین منبع برای راهنمایی های منحصر به فرد سلامت شماست.

 
ایمنی شنا

نکات ایمنی شنای زیر می تواند به شما در کاهش خطر شنا کمک کند:

  • در مناطقی که برای شنا در نظر گرفته شده اند مانند استخرها و مقاطع دریاچه ها و سایر قسمت های آب را شنا کنید. در صورت امکان در مناطقی که تحت نظارت ناجیان غریق هستند شنا کنید.
  • اگر با نظارت ناجی شنا نمی کنید ، یک رفیق بیاورید.
  • اگر تازه وارد این ورزش شدید ، دروس شنا را در نظر بگیرید. می توانید از طریق کلاسهای مناسب سن ثبت نام صلیب سرخ و از طریق برنامه های دیگر در منطقه خود در کنید.
  • شنا در فضای باز؟ حداقل از ضد آفتاب استفاده SPF 15 برای محافظت از پوست خود یا بالاتر کنید. همچنین ممکن است بخواهید از بین ساعت 10 صبح تا 4 عصر که بالاترین سطح خورشید در آسمان است ، از شنا خودداری کنید. درباره انتخاب ضد آفتاب بیشتر بدانید.
  • نوشیدن آب را فراموش نکنید ، حتی اگر تشنه نیستید. ممکن است از آب احساس خنکی کنید اما هنگام شنا می توانید کم آب شوید. آب زیادی بنوشید و از نوشیدنی های حاوی الکل یا کافئین در آنها خودداری کنید.
  • کودکان باید همیشه در نزدیکی آب تحت نظارت قرار گیرند. هرگز اجازه ندهید کودکان به تنهایی شنا کنند تا از خطر غرق شدن جلوگیری شود.
بردن

اگر به تازگی با یک برنامه ورزشی شروع کرده اید یا می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید ، به استخر بپرید. شنا فواید زیادی برای ذهن ، جسم و روح شما دارد.

وقتی اصول را پایین آوردید ، به مدت 20 تا 40 دقیقه با سرعت بالا که ضربان قلب شما را بالا می برد دور شنا را امتحان کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب و استراحت در صورت لزوم را فراموش نکنید. بیشتر از همه ، لذت ببرید!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.