چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

فارکس کار کنیم یا بورس تهران؟

آموزش قانون جذب کائنات

فارکس کار کنیم یا بورس تهران؟

۱,۰۱۷ بازديد
بازار معاملات بورس دارای یک رقیب در نوع خود می باشد که به بازار معاملات فارکس معروف می باشد که در آن انواع مختلف بروکرها مانند آلپاری در نقش واسطه میان بازار و معامله گر وجود دارند. اگر بخواهیم هریک از این بازارها را جهت معامله و کسب درآمد و تبادلات انتخاب کنیم موضوع بسیار پیچیده بوده و جهت آن که بتوانیم یک انتخاب مناسب و صحیح داشته باشیم باید فاکتورهای مهم و اساسی را در نظر بگیریم. در صورتی که شما قصد فعالیت در بازار معاملات بورس و یا بازار معاملات فارکس را دارید با ما در ادامه مقاله همراه بوده و اطلاعات مناسبی در این زمینه دست پیدا کنید:

میزان ریسک پذیری

اولین فاکتوری که در مورد این بازارها باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، میزان ریسک پذیری و تحمل ریسک سرمایه‌گذار و یا شیوه ای که معامله گر از آن در معاملات استفاده می‌کند می باشد. میزان ریسک پذیری در بورس نسبت به فارکس بسیار کمتر است

به عنوان مثال بازار سهام برای معامله گرانی که می خواهند برای مدت طولانی تری خریدهای خود را نگهداری کنند گزینه بسیار مناسبی می باشد، ولی در عین حال افرادی که می‌خواهند معاملات کوتاه مدتی را انجام دهند، می‌توانند به بازار معاملات فارکس رو بیاورند.

بازار سهام در مقابل بازار فارکس
در حالت کلی بازار ارز های خارجی به عنوان بزرگترین بازار مالی در سراسر دنیا شناخته شده و در روز چیزی در حدود ۵ هزار میلیارد دلار ارزش معاملاتی است که در بازار فارکس انجام می گردد. در حالت کلی افرادی که به عنوان معامله گر شناخته شده و جذب بازار فارکس می شوند، عمدتاً تحت تاثیر سه عامل هستند یکی از آنها امکان معامله در تمام روز و دیگری نقد شوندگی بسیار بالای این بازار و آخرین مورد اهرمی است که به معامله‌گران ارائه می گردد. در عین‌حال بازار سهام بیشتر تحت تأثیر سهام شرکتهای می باشد که شرایط مالی دقیق و مستدلی داشته باشند. معمولاً در بازار سهام سرمایه گذاری به گونه‌ای است که نوسانات کمتری را به خود دیده و ریسک پذیری آن نیز در این حال کمتر می باشد.

نوسانات بازار سهام و بازار فارکس 


نوسان به مجموعه تغییرات قیمت در یک بازه زمانی مشخص که معمولا بازه زمانی کوتاهی در نظر گرفته می شود اطلاق می گردد. بسیاری از افراد معامله گر که به صورت کوتاه مدت و روزانه معاملات خود را انجام می دهند بر روی نوسانات بازار حساب ویژه ای باز کرده و از حرکات سریع قیمت در بازار انجام می گردد نهایت استفاده را می برند.

این معامله‌گران بهتر است تا در بازار معاملات فارکس فعالیت نمایند چرا که این بازار دارای نوسانات بسیار بیشتری در مقایسه با بازار سهام می باشد. در عین حال معامله گرانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های کم نوسان تراکم ریزتر و در عین حال کم خطر تر را در دستور کار خود قرار دهند به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت از سهام های مرغوب رفته و در نتیجه سهام مرغوب را به انجام معاملات در بازار فارکس ترجیح می دهند. چیزی که مشخص است بازار سهام دارای نوسانات بسیار کمتر بوده و در نتیجه سرمایه گذاری ها در این بازار ریسک و خطر کمتری را برای سرمایه افراد و معامله‌گران ایجاد می نماید.

منبع آموزش بورس
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.