یکشنبه ۰۵ فروردین ۰۳

از کجا هارد اکسترنال بخریم؟

آموزش قانون جذب کائنات

از کجا هارد اکسترنال بخریم؟

۷۹۲ بازديد

هارد اکسترنال - انواع و اقسام آن ها. راهنمای خرید



هارد اکسترنال - انواع و اقسام آن ها. چگونه انتخاب کنیم؟

هارد دیسک های رایانه امروزه راهنمای خرید هارد اکسترنال تقریباً برای همه کاربران رایانه شخصی آشناست. وقتی صحبت از یک هارد اکسترنال می شود ، منظورمان یک فلش مموری بزرگ با مقدار زیادی حافظه است ، با این حال ، درایو های فلش و هارددیسک های خارجی نه تنها در این مورد تفاوت دارند.

دیسک سخت خارجی یک دستگاه ذخیره سازی قابل حمل با خرید بهترین هارد اکسترنال سرعت بالا در نوشتن و خواندن داده ها است که برای ذخیره اطلاعات در رایانه شخصی طراحی شده است.
محتوا

    انواع هارد اکسترنال
    سرعت هارد اکسترنال
    تفاوت بین HDD خرید هارد اکسترنال و SSD
    ظرفیت هارد اکسترنال
    Wi-Fi در درایوهای سخت خارجی
    رمز عبور (قفل) بر روی یک هارد دیسک خارجی
    هارد اکسترنال ضد آب
    خروجی

انواع هارد اکسترنال

درایوهای سنتی برای نصب در داخل رایانه یا لپ تاپ به دو نوع تقسیم می شوند:

    اولین ، با اندازه دیسک (فاکتور شکل) 3.5 اینچ ؛
    اندازه دوم ، 2.5 اینچ.

فرم فاکتور 2.5 دارای اندازه کوچکتری خرید هارد اکسترنال است و معمولاً در لپ تاپ ها یا نت بوک ها مورد استفاده قرار می گیرد ، اما هیچ کس نصب داده های hdd را در داخل یک سیستم ثابت ثابت نمی کند ، جز این که به طور معمول ، طراحی واحد رایانه همیشه با آنها سازگار نیست ، که از نظر زیبایی شناسی نصب دستگاه را درست می کند. پوشش های ویژه ای برای نصب در یک رک سرور یا در یک واحد کامپیوتر ثابت وجود دارد.

اندازه 3.5 اینچ هارددیسک مورد استفاده ما را مشخص می کند ، که اغلب در رایانه های بزرگ یا سرورهای مختلف مشاهده می کنیم.

فاکتور 2.5 و 3.5 است

شما نباید به دنبال اطلاعاتی باشید که کدام عامل شکل بهتر یا بدتر است ، آنها از نظر مشخصات فنی قابل مقایسه هستند. تنها تفاوت در این است که پیشرفت فنی در یک زمان بر روی تکنیک خرید هارد اکسترنال کلی تأثیر گذاشته است که منجر به حداقل آن شده است. به عنوان مثال ، یک لپ تاپ از اپل دارای ضخامت بسته 1.56 سانتی متر است ، بنابراین فاکتور شکل 3.5 دور از ذهن است.

    اگر تفاوت قابل توجهی وجود ندارد ، چرا به فاکتور فرم 3.5 HDD نیاز دارید؟

    شکل دیسک 3.5 ، اگرچه ساخت آنها گران تر و در مجموع بیشتر است ، اما برای همه پیشرفت صنعت کامپیوتر ، آنها در تعداد فوق العاده زیادی منتشر شدند ، این با یک زیرساخت رایانه ای همراه بود که تغییر چندانی در روز ندارد

بنابراین ، می توان تصور کرد که HDD هایی که برای ما آشنا هستند ، در داخل هارددیسک های خارجی پنهان شده اند ، به این معنی که چنین دستگاه هایی نیز می توانند با توجه به نوع ساخت ، از هم دسته بندی نشوند.
هارد اکسترنال برچیده شده است
hdd خارجی Seagete مونتاژ نشده است
سرعت هارد اکسترنال

سرعت HDD بر حسب دور در دقیقه اندازه خرید هارد اکسترنال گیری می شود ، هر چه بیشتر باشد ، داده های سریعتر از یک منبع به منبع دیگر منتقل یا دریافت می شوند. مدت ها بود که بسیاری از ما میزان استاندارد انتقال داده را می دانستیم ، اما تعداد کمی از ما به این فکر می کردیم که چیست و چرا تولیدکنندگان هارد دیسک قادر به افزایش آن برای چندین سال نیستند. و مسئله این بود که پیش از این ، برای انتقال اطلاعات از یک رایانه به رایانه دیگر ، ما HDD داخلی دستگاه واحد قدیمی خود را باز کردیم و آن را به دوستی که دارای HDD بود ، احتمالاً از یک شرکت دیگر ، اما با همان سرعت چرخش ، منتقل کردیم. - 7200 دور در دقیقه ، و ما این سرعت را بیش از حد قابل قبول در نظر گرفتیم. بنابراین ، ما نمی دانستیم که نرخ انتقال داده برای سالهای زیادی بدون تغییر بوده است.

امروز وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرده است ، سرعت انتقال داده های HDD های خارجی با هر بار انتشار پی در پی در حال رشد است و کپی های جداگانه قادر به تولید شاخص هایی تا 2 خرید هارد اکسترنال مگابیت در دقیقه هستند.
تفاوت بین HDD و SSD

یک نکته بسیار مهم هنگام مطالعه اطلاعات مربوط به هارد اکسترنال ، تفاوت بین درایوهای HDD و مدل های SSD است. برای اینکه در اصطلاحات پیچیده بیان نشود ، همه چیز را به ساده ترین شکل ممکن توضیح خواهیم داد. دیسک سخت سنتی (HDD) دستگاه داخلی واحد سیستم رایانه است ، نسخه HDD دیسک سخت قابل حمل خارجی با آنچه برای همیشه به واحد سیستم پیچ می شود ، به استثنای عدم چرخش ، تفاوتی ندارد. خود عنصر (دیسک). در مورد درایو SSD یا حالت جامد ، برخلاف یک HDD خرید هارد اکسترنال معمولی ، ما با یک دستگاه ذخیره سازی مبتنی بر تخته ها و میکرو مدارها روبرو هستیم ، اما نه یک عنصر چرخان. SSD ، به طور سنتی در لپ تاپ ها ، نت بوک ها ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها استفاده می شود. SSD ها نیز به طور قابل توجهی گران تر از HDD ها هستند ، اما بسیار سریع تر هستند.

در صورت اتصال کوتاه ، آتش سوزی و گرم شدن بیش از حد ، SSD معمولاً قادر به بازیابی اطلاعات قبلی ذخیره شده روی دیسک نیست ، زیرا نه تنها راه اندازهای دیسک ، بلکه خود میکرو مدارهایی که اطلاعات را ذخیره می کنند ، تحت بارهای مربوط به ولتاژ قرار می گیرند. . اگر اتصال کوتاه به HDD حمله کند ، بازیابی اطلاعات و همه امکان پذیر است.

از مزایای مدل SSD ، من می خواهم به عملکرد (که معمولاً خرید هارد اکسترنال به طور پیش فرض پیکربندی شده است) توجه داشته باشم تا همزمان اطلاعات را بر روی دیسک سخت و رایانه ذخیره کند. این عملکرد برای قابلیت اطمینان کاربر پیاده سازی شده است ، به طوری که در یک موقعیت بحرانی همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم وجود دارد. با این حال ، چنین عملکردی دور از ذهن نیست زیرا امروزه در اکثر درایوهای خارجی اعم از HDD و SSD پیاده سازی شده است.

    در ویدئو: HDD یا SSD؟

ظرفیت هارد اکسترنال

تا به امروز ، این سوال بیش از حد راضی است ، احتمالات حجم درایوهای خارجی ، هم HDD و هم SSD فوق العاده گسترده است. امروزه درایوهای خارجی با ظرفیت حداکثر 2 ترابایت را می توانید به راحتی در هنگام فروش خریداری کنید. هارد اکسترنال ضد ضربه
امروزه کاملاً همه مدل ها از جمله هارد دیسک های ضد ضربه هستند. اگر سازنده از سنت تولید هارد دیسک های اکسترنال احترام بگذارد ، کاملاً همه مدل ها در موارد متراکم و ضد ضربه قوی تولید می شوند. برخی از مدل های هارد اکسترنال دارای یک بوت لاستیکی اضافی هستند.

هارد اکسترنال ضد ضربه
Wi-Fi در درایوهای سخت خارجی

اخیراً ، در مدلهای درایوهای SSD خارجی خرید هارد اکسترنال ، تولیدکنندگان شروع به اتصال Wi-Fi کرده اند. نتیجه یک انفجار است! بدون سیم ، سرعت انتقال داده مانند اتصال سیمی است. با این حال ، این نوع سفت و سخت خارجی هنوز کمی گران تر از نمونه های سنتی آن است. امروزه فناوری Wi-Fi فقط در درایوهای شرکتهای جهانی Seagate و WD یافت می شود.

    در ویدئو: نمای کلی دیسک Wi-Fi.

رمز عبور (قفل) بر روی یک هارد دیسک خارجی

خوب ، همه چیز در اینجا روشن است - ما رمز عبور را روی حامل خود قرار می دهیم ، و غیر از ما هیچ کس از آن استفاده نمی کند ، مهمترین چیز این است که بعداً خود رمز عبور را فراموش نکنیم. این عملکرد در همه درایوهای سخت خارجی اجرا می شود.

درایوهای خارجی با رمز عبور
هارد اکسترنال ضد آب

امروزه شایعاتی مبنی بر اینکه هارد دیسک خرید هارد اکسترنال های ضد رطوبت ظاهر شده اند که حتی می توانند غوطه ور شدن در آب را تحمل کنند نیز وجود دارد ، اما اطلاعات رسمی در مورد چنین محصولی در هیچ وب سایت شرکت معتبری که چنین محصولی را تولید می کند وجود ندارد. گزارشاتی در مورد برخی از هارددیسک های خارجی چینی با عملکرد فوق العاده ضد آب در اینترنت وجود دارد ، اما این احتمالاً فقط روش دیگری برای جلب خریدار است.
خروجی

یک هارد اکسترنال امروزه علاوه بر یک برنامه نویس و هکر ، بلکه برای یک عاشق عادی عکس ، فیلم و موسیقی نیز به یک وسیله جانبی ضروری تبدیل شده است. حمل دیسک راحت تر شده است ، اکنون دیسک سخت خارجی قادر است حتی کمتر از 200 گرم وزن داشته باشد ، به راحتی می تواند در جیب و قسمت کیف دستی قرار گیرد و تغییرات رنگ خرید هارد اکسترنال و طرح دیسک مد بعدی اکنون می توانید یک هارد دیسک را نه تنها با ویژگی های آن ، همانطور که قبلا بود ، بلکه به سادگی با ظاهر آن نیز انتخاب کنید ، به طوری که به راحتی مجموعه رایانه یا سایر لوازم جانبی شما را تکمیل می کند.


راهنمای خرید هارد اکسترنال (2021)

امروزه هارد‌های اکسترنال در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و حتی بیشتر نیز عرضه می‌شوند. شاید تصور کنید که پرکردن ۱ ترابایت (۱۰۰۰ گیگابایت) امری نشدنی باشد؛ اما وقتی شروع به‌ استفاده از هارد اکسترنال برای انتقال اطلاعاتتان کردید، آنگاه متوجه می‌شوید که یک حافظه‌ ۱ ترابایتی چقدر سریع می‌تواند پر شود.

هارد های مختلف اکسترنال

برای خرید یک هارد اکسترنال، همیشه باید آینده را در نظر داشته باشید. شاید در نظرتان اکنون نیازی به حافظه‌ ذخیره‌سازی زیادی نداشته باشد؛ اما قطعاً داده‌‌های شما با‌ گذشت زمان زیادتر و حجیم‌تر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید هارد اکسترنال، همیشه گزینه‌ای را خریداری کنید که ظرفیت ذخیره‌سازی آن از نیاز فعلیتان بیشتر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.