جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

اصول طراحی ویلا

آموزش قانون جذب کائنات

اصول طراحی ویلا

۱,۱۹۱ بازديد

اصول طراحی باغ ویلا

 

در ساخت ویلا باغ، خواه طبیعی و خواه ساخته دست انسان، آدمی با محیط اطراف خود در صلح و صفا بود. در باغ، انسان و طبیعت در همسویی کامل بودند. زمین وحشی و عقیم. در باغ به کمال مقدر خویش دست می یافت. قرآن کریم در آیه‌های متعددی، خوشی‌های بهشت را توصیف می‌کند. شادی و لذت عمیق کسانی را که به خدای خویش ایمان آوردند و سرانجام آرامش، برکت و آسایش یافتند و برای همیشه در باغ‌هایی جای گرفتند که آب از زیر آنها جاری است؟ در سایه‌های خنک و برای همیشه، آراسته به چشمه‌های سرشار.

 

باغ، ایرانی نه تنها جای امن و آرام که در عین حال جایی است برای تفکر آرام یا مذاکرات فلسفی. جایی است برای تأمل و تحقیق، جایی که روح خسته آدمی می‌تواند تازه شود و آرامش یابد و منظره‌های تازه بر او مکشوف گردد. طراحی محوطه سازی آرمان باغ بسیار نیرومند و با دوام بود. هر شهر و هر قصری باغ‌هایی داشت که بسیاری از آنها عمومی بودند. همه آنها برای مراسم نوروز باز بودند. کلاریخو توصیف می‌کند که جاده‌های زیبا دارای محوطه‌های باز بودند به صورت چهارراه‌های بزرگی که در میان آنها، آب‌نمایی برای نوشیدن آب وجود داشت و میدان مرکزی یک پارک بزرگ بود، گرداگرد آن درختان تبریزی بلند با آلاچیق پوشیده از یاسمن و گل‌سرخ.

بی‌شک آرمان باغ در همه هنرها به طور کامل نفوذ کرده به فرش‌های بزرگ، همه آفرینش‌های شاعرانه و مجسم‌کننده گل و گیاه کامل بهشت است. نیلوفر آبی در سراسر اعصار و در تمامی آسیا یک نماد مقدس آسمانی بود. آرایش معماری در سراسر اعصار منحصر به گل و گیاه بوده و می‌باشد.

 

الگوهای باغهای ایرانی :

الگوی ۱ : کوشک ( باغ فین کاشان )

– ساختمان کوشک دارای الگوی فضای میانی می باشد.

– ورودی باغ بر روی محور اصلی مقابل کوشک قرار می گیرد

 

 

 

الگوی ۲ : کوشک باغ ( باغ شاهزاده کرمان )

– کوشک در یک سوم میانی قرار می گیرد ، به این صورت که اگر طول مستطیل را به سه قسمت تقسیم کنیم ، کوشک در تقاطع یکی از یک سوم قرار می گیرد

 

 

 

الگوی ۳ : باغ ( باغ دولت آباد یزد )

 

 

 

ویژگی باغها :

۱- دیوار محصور دورشان دارند => درونگرا بودن

۲- هندسی بودن ساماندهی فضایی آن => باغها همه هندسی هستند – باغ ایرانی هندسی است ، حتی درختهای آن ، برخلاف باغهای ژاپنی و چینی که الگوی باغ را از خود باغ گرفته اند.

۳- وجود سر در بصورت ساختمان => المانهای ورودی : پیش خان – پیش طاق – آستانه یا پای در – پِلَنگ ( درگاه میان یک دیوار ستبر ، از آستانه تا پایان پهنای دیوار ) –دالان درون باغ – در اغلب باغها ساختمانهای ورودی ۲ طبقه هستند

۴- دارای برج

۵- شبکه خیابان بندی راست

۶- شبکه آب نماها و آبیاری راست

۷- ساختمان کانونی ( کاخ ، کوشک ، کلاه فرنگی و … )

۸- باغچه های چهارپهلو پر از درختان و گلها

منبع

نحوه به دست آوردن درآمد آنلاین در ایران

ایده‌های کسب و کار زیادی وجود دارند که می‌توانید با لپ تاپتان در خانه به آنها مشغول شوید. خب حالا روش واقعی درآمدزایی آنلاین را به شما آموزش می‌دهیم. C:UsersuserDownloadshow-to-make-money-online.jpg

1-آغاز دراپ شیپینگ یا فروش مستقیم (Dropshipping)

یکی از محبوب‌ترین روش‌های درآمدزایی آنلاین، دراپ شیپینگ است. طبق Google Trends، محبوبیت دراپ شیپینگ به سرعت در حال رشد است و به عنوان روشی برای درآمدزایی آنلاین شناخته شده است. ماجراهایی در مورد درآمدزایی کارآفرینی که با این روش به مبلغ 6667 دلار در عرض هشت هفته رسیده، یا مالک فروشگاهی که فروش یک محصول را 6 برابر نموده، نشان دهنده‌ی درآمدزایی آنلاین دراپ شیپینگ هستند.

در مدل کسب و کار دراپ شیپینگ، محصول را به طور مستقیم به مشتری می‌فروشید ولی خودتان نقش فروشگاههای تأمین کننده، بسته بندی و ارسال محصول به مشتریان را ایفا می‌کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.