شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اصول بازی بیلیارد

آموزش قانون جذب کائنات

اصول بازی بیلیارد

۹۷۹ بازديد

تجهیزات


یک میز بیلیارد سایز بزرگ در ابعاد دوازده فوت در شش فوت ، یک ونیم اینچ و یک تخت تخته سنگ با پوشش بادی دارد. چهار لبه میز دارای لبه های لاستیکی پوشیده شده از بایز به نام "بالشتک" است. شش "جیب" یکی در هر گوشه به علاوه یک در مرکز هر طرف بلند میز قرار دارد که توپ ها می توانند به داخل آن بریزند. شش جیب به طور معمول دارای یک تور یا یک کانال جمع کننده کوچک برای گرفتن توپ است. دو فوت ، پنج اینچ از یک انتهای آن ، خطی در عرض جدول کشیده شده است که خط "baulk" نامیده می شود. به طور کلی به هر توپی که بین خط بولک و نزدیکترین انتهای آن قرار دارد گفته می شود "در بولک" باشد. یک نیم دایره در ناحیه بولک با محور به عنوان نقطه میانی خط بولک و با شعاع یازده و نیم اینچ درج شده است. این نیم دایره "D" نامیده می شود.

توپ نشانه با میله های مخروطی زده می شود که دارای نوک قابل توجهی به نام "نشانه" است. نکات نشانه ای برای جلوگیری از برخورد لغزنده با توپ گچ می شوند. تقریباً همیشه لوازم جانبی دیگری به نام "استراحت" در دسترس است که مانند نشانه ای است که در انتهای آن صلیبی قرار دارد و می توان نشانه را روی آن قرار داد تا طول پخش آن افزایش یابد. اغلب اوقات ، یک "کامل باسن" و "یک نیمه باسن" نیز در دسترس هستند - این استراحت های بسیار طولانی تر با ثابت های قوس دار در انتها هستند که نشانه های طولانی خود را برای پخش عکس های بسیار طولانی دارند.

بیلیارد با یک توپ قرمز و دو توپ سفید نشان داده می شود ، یکی با یک نقطه سیاه کوچک و دیگری بدون.

آغاز


یک بازی دونفره گاهی انجام می شود اما بازی معمولاً یک نفره است. یکی از بازیکنان بازی با توپ سفید را نشان می دهد و دیگری توپ سفید نشانه ای. برای شروع ، بازیکنان توپ خود را از داخل D به پایین جدول بازی می کنند تا از پشت برگردد و به حالت استراحت دربیاید. بازیکنی که توپ او نزدیک به بالش بال است ، انتخاب می کند که اول یا دوم شود. بیشتر بازیکنان ترجیح می دهند دوم شوند زیرا اولین دور فقط با دو توپ روی میز رخ می دهد - یک محدودیت شدید.

بازی با توپ قرمز روی نقطه شروع می شود و توپ نشانه ای بازیکن شروع کننده در D در جلوی میز قرار می گیرد. بازیکنان توافق می کنند که چند امتیاز یک بازی را تشکیل می دهد و هدف این است که فقط اولین نفری باشد که از تعداد امتیاز کسب می کند. یک عدد معمول برای بازیکنان خبره ممکن است 1000 امتیاز باشد - افراد حرفه ای به طور منظم در یک وقت استراحت بیشتر از این امتیاز می گیرند. افراد مبتدی ممکن است 150 را به عنوان هدف مناسب تری در نظر بگیرند.

بازی اساسی


هر چرخش "شکست" نامیده می شود و متشکل از یکسری ضربه های توپ نشانه ای است که با یک ضربه بدون گل یا ضربه خطا به پایان می رسد. نمره گذاری با "گلدان کردن" توپ ، "توپ" و "خاموش کردن" حاصل می شود. توپ وقتی گلدان توپ را به جیب می زند "گلدان" می شود. "توپ" زمانی است که توپ نشانه ابتدا به یک توپ و سپس به توپ دیگر برخورد می کند. توپ بازیکن هنگامی که در جیب می افتد ، ابتدا توپ دیگری را "بوسیده" کرده است.

هر وقت توپ قرمز گلدان شد ، بلافاصله برای ضربه بعدی به نقطه قرمز برگردانده می شود. هر وقت توپ نشانه خاموش شد ، بلافاصله به بازیکنی برمی گردد که بتواند آن را در هر نقطه D برای ضربه بعدی قرار دهد. اگر توپ حریف گلدان باشد ، تا پایان وقت استراحت بازیکن از بازی خارج می شود. در این حالت ، حریف با قرار دادن توپ خود در هر نقطه از D ، چرخش بعدی را شروع می کند در غیر این صورت حریف با زدن توپ از هرجایی که به پایان برسد ، چرخش بعدی را شروع می کند. از گل دادن به توپ حریف معمولاً پرهیز می شود زیرا فقط با داشتن دو توپ روی میز گل زدن بسیار سخت تر است.

ضربات ناپاک


خطا هنگامی رخ می دهد که توپ بازیکن به هیچ توپ دیگری برخورد نکند که در این صورت 1 امتیاز به امتیاز حریف اضافه می شود یا توپ بازیکن مستقیماً به جیب می رود بدون اینکه به توپ دیگری برخورد کند در نتیجه 3 امتیاز به حریف داده می شود. به سرعت مشخص خواهد شد که اندازه این مجازات ها در مقایسه با مصدومیتی که فقط به دلیل اجازه دادن به حریف روی میز است ، بی اهمیت است .....

نمره گذاری



    • 3 امتیاز برای گلدان یا رفتن به درون توپ قرمز.

 

    • 2 امتیاز برای گلدان یا رفتن به درون توپ حریف.

 

    • 2 امتیاز برای یک توپ.



به ثمر رساندن امتیاز در یک ضربه تنها انجام می شود ، به عنوان مثال ، یک بازی معمول این است که گلدان را بچرخانید و توپ قرمز را از بین ببرید ، بنابراین 6 امتیاز کسب می کنید. به نظر می رسد که توپ نشانه اولین توپی است که با آن تماس می گیرد. بنابراین اگر بازیکن به توپ حریف حمله کند ، توپ را به توپ قرمز نشان دهد و سپس به زمین برود ، 4 امتیاز کسب می شود. بیشترین امتیاز ممکن در یک ضربه 10 امتیاز است ، هرچند ، از آنجا که این امر به گلدان توپ احتیاج دارد ، به طور معمول یک موفقیت شیرین تلخ است.

شرایط خاص


هنگامی که توپ بازیکن به توپ دیگر لمس کرد ، رنگ قرمز در نقطه خود قرار می گیرد ، سفید بازیکن دیگر در نقطه مرکزی قرار می گیرد و بازیکن باید توپ خود را به D برگرداند.

  1. جلسه با یک مربی باتجربه و واجد شرایط می تواند برای بازیکنان در تمام سطوح بسیار مفید باشد.
  2. اطمینان حاصل کنید که موضع شما ثابت است ، ترشحات مغزی را ایجاد می کند و راحت است.
  3. در طول کل سکته مغزی چسب خود را آرام نگه دارید (به توصیه های تکنیک گرفتن نگاه کنید ).
  4. اطمینان حاصل کنید که پل در طول سکته ثابت و ثابت است (به توصیه های تکنیک پل مراجعه کنید ).
  5. از طول پل مناسب برای خود و یک شات خاص استفاده کنید (به مشاوره طول پل مراجعه کنید ).
  6. هنگام بررسی تراز و هدف ، نشانه و سکوت چشم خود را ساکت نگه دارید (به دلایل مکث مراجعه کنید ).
  7. در انتقال بین سکته مغزی نهایی و سکته به جلو عجله نکنید (به توصیه های روش سکته مغزی مراجعه کنید )
  8. در حین ضربه آرنج خود را به داخل توپ نیندازید (رجوع کنید به آرنج ).
  9. در حالت شلیک پایین بمانید ... سر و بدن خود را در هنگام سکته حرکت ندهید (به توصیه های روش سکته مغزی مراجعه کنید ).
  10. از سرعت بیشتر از عکس مناسب استفاده نکنید.

 

هدف گذاری

  1. از یک روال پیش شات ثابت و هدفمند استفاده کنید .
  2. اطمینان حاصل کنید که مرکز بینایی شما همیشه به درستی همسو است.
  3. هدف قرار دادن توپ-شبح می تواند یک ابزار تجسم مفید باشد.
  4. تماس با نقطه به نقطه و یا تماس با سیستم موازی خطوط می تواند یک ابزار تجسم مفید است.
  5. دو از حد فاصله یا دو از حد با هم تداخل سیستم هدف می تواند یک ابزار تجسم مفید است.
  6. از نشانه های شما می تواند برای کمک به شما در هدف گیری استفاده شود (به NV 3.2 و NV D.9 مراجعه کنید ).
  7. اطمینان حاصل کنید که شما در حال رویت عکس به طور مداوم و هدفمند.
  8. در ادعاهای اغراق آمیز در مورد برخی از سیستم های هدف گیری برش ، تقلب و مشکوک باشید . با گفتن این مطلب ، این سیستم ها مزایایی را برای برخی از افراد فراهم می کنند .
  9. با تکنیک خوب ، HAMB ("Hit a Million Balls") بهترین "سیستم" برای هدف گذاری موفقیت است.

 

Cue Ball Control

  1. قانون 90 درجه پیش بینی می کند CB به سمت پایین از خط مماس عکس های بی حس کند.
  2. قانون 30 درجه یک سر CB نورد را در جهت زاویه طبیعی پیش بینی می کند.
  3. علامت صلح دکتر دیو می تواند در اعمال و تنظیمات به درجه سانتی قانون 30 بسیار مفید است.
  4. سیستم 3 برابر زاویه (trisect) پیش بینی می کند زاویه ای که جهت CB تغییر می کند برای یک ضربه رسم عملکرد خوب 3 برابر زاویه برش است.
  5. برای یک ضربه کاملاً کامل ، با کسری از ضربه-توپ بیشتر از 3/4 ، CB حدود 3 برابر زاویه برش منحرف می شود (ببینید که CB برای موارد مختلف کجا می رود ).
  6. برای یک ضربه نسبتاً نازک ، با کسری از ضربه به توپ کمتر از 1/4 ، CB حدود 70-75٪ (حدود 3/4) از زاویه بین خط هدف و خط مماس را منحرف می کند (ببینید که در آن CB برای موارد مختلف می رود )
  7. قبل از خم شدن به جهت نهایی ، با تمام عکس ها ، سرعت بیشتر توپ را به سمت پایین تر از خط مماس می برد (به جلوه های سرعت مسیر CB مراجعه کنید ).

 

کنترل سرعت

  1. ارتفاع مطلوب نوک برای کنترل سرعت 20٪ شعاع بالای مرکز است ( برای کنترل سرعت به ارتفاع مطلوب نوک مراجعه کنید ).
  2. با یک شلیک نورد CB کاملاً متحرک ، CB حدود 7/1 مسافت OB را پس از برخورد طی می کند (به مسافت حرکت با توپ مراجعه کنید ).
  3. با یک ضربه نیمه توپ نورد-CB ، CB و OB با سرعت تقریباً یکسان و یک زاویه از هم جدا می شوند (به مقاله کنترل سرعت مراجعه کنید ).
  4. با یک ضربه خیره کننده 45 درجه ، CB و OB در یک زاویه و فاصله از هم جدا می شوند (به مقاله کنترل سرعت مراجعه کنید ).

 

رسم شات

  1. اطمینان حاصل کنید که نوک شما به خوبی گچ است ، چسب خود را آرام نگه دارید ، نشانه خود را تا حد ممکن صاف نگه دارید ، به آرامی در توپ شتاب کنید (به توصیه های روش شوت شات مراجعه کنید ).
  2. به طور کلی ، برای بهترین کنترل فاصله رسم ، از چرخش بیشتر با سرعت کمتری استفاده کنید (به توصیه های تساوی شات مبتنی بر فیزیک مراجعه کنید ).
  3. برای یک ضربه برگشت شونده ، با مقدار کمی و کنترل شده از تساوی ، ضربه محکم تر به مرکز کنترل فاصله CB بهتر را ارائه می دهد (به توصیه های شات تساوی مبتنی بر فیزیک مراجعه کنید ).
  4. نشانه را فقط در صورت نیاز به نقاشی سریع افزایش دهید .
  5. با عکس های کشیدن قدرت طولانی ، اینقدر حد مجاز را فشار ندهید .
  6. از سیستم 3 برابر زاویه (trisect) می توان برای پیش بینی جهت نهایی CB با یک ضربه رسم عملکرد خوب استفاده کرد.
  7. قرعه کشی روی پارچه نرم و نرم (یا با CB تحت درمان با اسپری سیلیکون) و با CB سبک تر بسیار ساده تر است.

 

انگلیسی (پهلو)

  1. محدودیت غلط نیمی از شعاع توپ نشانه از مرکز است که عرض نوار روی یک توپ راه راه است (به "راهنمایی" مقالات انگلیسی مراجعه کنید ).
  2. درک و احساس خوب در مورد اثرات چکش ، انحراف و پرتاب برای استفاده مpثر از چرخش جانبی حیاتی است.
  3. از انگلیسی back-hand (BHE) و انگلیسی-front-hand (FHE) می توان برای جبران هدف استفاده از squirt و انحراف در هنگام استفاده از sidespin استفاده کرد.
  4. خارج از انگلیسی می تواند برای از بین بردن پرتاب استفاده شود ، و این می تواند در شرایط چسبنده مفید باشد (به چرخ دنده خارج از انگلیسی مراجعه کنید ).
  5. اجرای انگلیسی می تواند دشواری عکس های برش ریلی را تا حد زیادی کاهش دهد .
  6. رفتن به توپ یا اولین بالشتک با اسپینس در ضربات شات ریلی تفاوت زیادی در کنترل CB ایجاد می کند (به NV B.72 مراجعه کنید ).
  7. برای افزایش اثر چرخش لبه بر روی بالشتک می توان از شات درگ استفاده کرد (به حداکثر اثر پیمایش کناری مراجعه کنید ).

 

کنترل موقعیت

  1. هنگام برنامه ریزی موقعیت ، دانستن خطوط مرجع مختلف مفید برای کنترل CB مهم است .
  2. کنترل مسافت پیمودهی CB با عکسهای متحرک طبیعی بسیار ساده تر است (نگاه کنید به دقت شات دنبال کنید ).
  3. همیشه سعی کنید یک زاویه بگذارید و در خط یک ضربه قرار بگیرید.
  4. وقتی خود را مستقیم داخل می کنید ، هنوز گزینه هایی برای کنترل موقعیت وجود دارد (به NV B.30 مراجعه کنید ).
  5. تقلب جیبی می تواند به ایجاد زاویه کمک کند.
  6. عکسهای برش ریلی گزینه های زیادی برای کنترل موقعیت ارائه می دهند.
  7. بیرون آمدن از کوسن می تواند هنگام خطرسازی موقعیت نزدیک به ریل ، میزان خطای شما را افزایش دهد.
  8. قانون 45 درجه ، اگر توپ برای بالشتک انتهایی نزدیک به سرهای زاویه 45 درجه نزدیک به مرکز میز نورد کند ، اگر برای بازی موقعیت بسیار مفید باشد ، پیش بینی می کند.
  9. قرار دادن CB در وسط جدول را تمرین کنید. این در بسیاری از موقعیت های بازی مفید است.

 

ایمنی بازی

  1. همیشه وقتی شانس شما برای برنده شدن در یک بازی را افزایش می دهد ، ایمن بازی کنید.
  2. در صورت امکان هنگام برخورد با یک ضربه دشوار (به عنوان مثال بانک) از عکسهای دو طرفه استفاده کنید.
  3. قانون 30 درجه در بازی ایمنی بسیار مفید است (به مثال های قانون 30 درجه مراجعه کنید ).
  4. هنگام بازی با ایمنی در 9 توپ ، سعی کنید OB را از یک بالشتک دور کنید (به اثر "توپ بزرگ" نگاه کنید ).
  5. هنگام قلاب زدن با حریف وارد صف مسدود کنندگان شوید.
  6. با توپ در دست ، سعی کنید با ترکیب ها ، خوشه ها و توپ های مشکل دار استراتژیک باشید (به مثال های قانون 30 درجه مراجعه کنید ).

 

استراتژی

  1. "بهترین روشها" در مورد نحوه و زمان بازی موارد ایمنی را دنبال کنید (به توصیه های عمومی ایمنی مراجعه کنید ).
  2. در صورت عدم نیاز به توپ های دیگر روی میز برخورد نکنید و مزاحمتی ایجاد نکنید.
  3. CB را از بالشتک ها دور نگه دارید تا طیف وسیعی از موقعیت های نوک بدون ارتفاع نشانه را فعال کند.
  4. توپ هایی را به جیب بزنید یا حرکت دهید که در اسرع وقت راه را برای توپ های دیگر باز کند.
  5. خوشه ها را بشکنید و هرچه زودتر با توپ های مشکل دار کنار بیایید.
  6. در 8 توپ ، راه راه ها یا مواد جامد را عاقلانه انتخاب کنید و توپ های کلیدی بازی را مشخص کنید (به استراتژی 8 توپ مراجعه کنید ).
  7. در 8 توپ ، اگر نمی توانید تمام شوید ، در اوایل بازی ایمنی انجام دهید.
  8. در 8 توپ ، هنگامی که یک توپ بیمه در دسترس است ، خوشه ها را بشکنید.
  9. در 9 توپ ، خوشه ها و توپ های مشکل دار را در زمان مناسب بشکنید (به استراتژی 9 توپ مراجعه کنید ).

 

عکسهای بانکی و کیک

  1. برای بانک و لگد زدن موثر ، درک و احساس همه اثرات بانکی و لگدی مهم است .
  2. برای ضربات گلوله ای یا بانکی ، سیستم هدف گیری از طریق الماس بسیار قابل اعتماد است.
  3. سرعت بیشتر می تواند به دقت و ثبات شات بانکی کمک کند (به مزایای سرعت سریع مراجعه کنید ).
  4. با ضربات زاویه کم ، سیستم آینه با نقطه تماس می تواند بسیار موثر باشد.
  5. برای عکسهای متقابل بانک ، دانستن چگونگی تشخیص و جلوگیری از بوسه های دوگانه بسیار مهم است .
  6. از Sidespin می توان برای تغییر عکسهای بانکی استفاده کرد (نگاه کنید به عکسهای بانک انتقال چرخش ).
  7. برای هدف گذاری دو و سه ریل راه آهن کوتاه ، سیستم Plus بسیار مفید است.
  8. برای هدف گذاری دو ، سه و چهار ریل یک ریل بلند ، سیستم Corner 5 بسیار مفید است.

 

عکسهای کاروم و بوسه

  1. قوانین 90 و 30 درجه برای هدف قرار دادن عکسهای کاروم و بوسه بسیار مفید است (نگاه کنید به هدف شلیک کاروم و بوسه ).
  2. هنگامی که دو OB منجمد می شود ، می توان جهت ترکیب را با پرتاب تغییر داد (نگاه کنید به پرتاب توپ یخ زده ).
  3. سیستم های دو بار پرتر و ده برابر کامل باب جویت برای هدف قرار دادن کاروم منجمد و عکس های بوسه مفید است.

 

پرت کردن

  1. درک و احساس خوب برای اثرات پرتاب مهم است ، مخصوصاً برای ترکیب ها و عکس های با فاصله کم .
  2. حداکثر CIT ، بدون چرخش کناری ، با سرعت کم در حدود یک ضربه 1/2 توپ اتفاق می افتد ( حداکثر پرتاب را ببینید ).
  3. حداکثر SIT با سرعت کم و حدود 50٪ چرخش جانبی اتفاق می افتد ( حداکثر پرتاب را ببینید ).
  4. حداکثر پرتاب ، در شرایط معمول ، حدود 1 اینچ در هر فوت سفر OB یا 1/2 توپ در هر الماس روی میز 9 اینچی است که حدود 5 درجه است.
  5. هنگامی که CB نسبتاً نزدیک به OB باشد ، SIT می تواند برای شلیک "نگهدارنده" یا "کشتن" استفاده شود تا حرکت دریچه نشانه را محدود کند .
  6. هنگامی که توپ ها منجمد می شوند ، دستیابی به حداکثر CIT توپ 2 بسیار آسان است (نگاه کنید به پرتاب توپ یخ زده ).
  7. چرخ دنده خارج از انگلیسی می تواند برای از بین بردن پرتاب استفاده شود ، اما این ممکن است بهترین روش برای همه افراد و موقعیت ها نباشد ( برای جلوگیری از پرتاب و چسبیدن به استفاده از انگلیسی خارج مراجعه کنید ).
  8. انتقال چرخش از CB به OB با برخی از عکسها اثر مهمی است ( برای مثال به انتقال چرخش مراجعه کنید ).

 

شکست شات

  1. ارتفاع مطلوب نوک برای ضربه تاخیر 20٪ شعاع توپ بالای مرکز است (نگاه کنید به ضربه شلیک ).
  2. برای یک استراحت دقیق ، سازگار و م theثر ، "بهترین روش ها" را دنبال کنید (مراجعه به توصیه های تکنیک تنگ و شکستن ).
  3. دانستن اینکه توپهای مختلف در یک قفسه 9 توپه به کجا می روند می تواند برای شما مفید باشد (به استراتژی رکینگ الگو مراجعه کنید ).
  4. در 8 توپ ، می توان از شکست توپ 2 از سمت دیگر استفاده کرد تا توپ 8 بریک ایجاد شود .
  5. اگر از نشانه شکستگی استفاده کنید که طول محوری طبیعی آن کاملاً منطبق با طول پل شما باشد ، خطاهای نوازش تأثیری در دقت شما نخواهد داشت (به مقاله طول محوری مراجعه کنید ).

 

پرش شات

  1. برای بهترین نتیجه ، تمام "بهترین روشها" توصیه شده را دنبال کنید (به توصیه های تکنیک جهش شات مراجعه کنید ).
  2. برای بهترین نتیجه پرش ، بین مرکز CB و نقطه استراحت روی پارچه هدف بگیرید (به مقاله پرش شات مراجعه کنید ).
  3. برای پرش بالاتر و کوتاه تر ، نشانه را بالا ببرید ؛ برای پرش طولانی تر ، استفاده از سرعت بیشتر و نشانه های بالاتر (نگاه کنید به مقاله پرش شات ).
  4. با افزایش نشانه ، ضربه دارت برای اکثر افراد راحت تر و م effectiveثرتر خواهد بود (به توصیه های روش پرش شات مراجعه کنید ).
  5. شوت های پرش اغلب به دلیل پرش CB در OB بیش از حد قطع می شوند (به اثر پرش شات بر روی برش نگاه کنید ).

 

شات ماساژ داده شده

  1. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، همه "بهترین روشها" توصیه شده را دنبال کنید (به مشاوره تکنیک massé shot مراجعه کنید ).
  2. کوریولیس سیستم هدف برای عکس های دسته جمعی می تواند بسیار موثر باشد.
  3. در صورت نیاز به انحنای مسیر CB پس از تماس با OB ، عکسهای پس از برخورد می توانند بسیار مفید باشند.

نحوه انجام بازی بیلیارد و قوانین آن

1. ابتدا باید توسط یک مثلث توپ های خود را به صورت موازی با عرض میز قرار دهید. مثلث توپ باید در وسط ردیف سوم واقع شود. پس از چیدن توپ ها، در قسمت یک چهارم آخر میز باید توپ سفید قرار بگیرد و با یک ضربه مثلث را شکسته و توپ ها پخش شوند. اگر 4 توپ یا کمتر به باندها برخورد کند عمل شکستن انجام می شود.

2. در صورتی که پس از شکستن، شار پاکت شود، دوباره کسی باید ضربه را بزند که عمل شکستن را انجام داده است. در صورتی که توپ پاکت نشود، نوبت به بازیکن دوم می رسد.

 3. اگر پس از عمل شکستن، توپ سفید پاکت شود، حریف توپ را برداشته و با حق انتخاب در هر نقطه از یک چهارم اول می تواند توپ سفید را قرار داده و بازی را ادامه دهد. توجه داشته باشید در صورتی که پس از شکستن، ایت بال پاکت شود، بازی از اول آغاز می شود.

4. بعد از تعیین نوع توپ ها، بازیکنان باید سعی کنند تا تمامی شارهای خود را پاکت کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.