دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نقد و بررسی برترین هدایا برای پسرها در سال 2021

۹۸۱ بازديد

راهنما خرید کادو تولد برای پسر

شما آن نیکوکار سخاوتمند را می دانید. کادو تولد برای پسر عضوی از خانواده که در هر مناسبت خاص هدیه ای به شما هدیه داده است؟ آنها ممکن است خودخواه ترین شخصی باشند که می شناسید. این حداقل بر اساس تعدادی از مطالعات در مورد روانشناسی هدیه دادن است ، از جمله یک مورد توسط استاد یل ، Zoë Chance و استاد دانشکده تجارت هاروارد ، مایکل نورتون ، که نشان می دهد هدیه دادن رضایت شخصی بیشتری نسبت به دریافت دارد.

مدتها که مورد مطالعه موردی روانشناسان ، مردم شناسان و اقتصاددانان قرار گرفته است ، دریافت هدیه تا حدی تعجب برانگیز پیچیده و قسمت مهمی از تعاملات انسانی است. در واقع ، چانس و نورتون در مطالعه خود دریافتند کادو تولد برای پسر که صرف پول برای افراد دیگر حتی مزایای کنایی روانشناختی افزایش حس ثروت بخشنده را نیز به همراه دارد. در چند سال اخیر که کل پروسه هدیه دادن برای هدیه دهنده بسیار مفید است ، هدیه دادن خیلی زیاد شده و موارد هدیه سازی آنقدر تجاری شده اند.

با این حال آیا این عادلانه است که با کمال بدبینی به نیکوکار سخاوتمند نگاه کنیم؟ کارولین کاستلی ، از دانشگاه وایتوکو ، معتقد است که ممکن است اینگونه نباشد. "تبادل هدیه پیوندهای عاطفی بین اهدا کنندگان و گیرنده ها را ایجاد و تقویت می کند." هدیه دادن با فعال کردن بخشی از مغز که معمولاً با دریافت پاداش همراه است ، باعث خوشحالی مردم می شود ، اما در تأیید روابط اجتماعی نیز مهم است. الن جی لانگر ، استاد روانشناسی هاروارد ، در همین راستا صحبت می کند. وی با دادن یک هدیه ، پیشنهاد می کند کادو تولد برای پسر که این گیرنده را ترغیب می کند تا در مورد هدیه دهنده و علایق خود فکر کند. این منجر به لذت مشترک درگیر شدن در آن فعالیتها با هم می شود.

برای به اشتراک گذاشتن این شادی ، به تصویر کشیدن پیام صحیح پشت هر هدیه مهم است. اندرو پارسونز ، از دانشکده بازرگانی AUT ، می گوید که پیام رسانی در این زمینه سه عملکرد دارد. آنها می توانند نمادین ، ​​عملکردی ، تجربی یا ترکیبی از هر یک از سه مورد باشند. به عنوان مثال ، یک هدیه گوشواره مروارید برای همسرتان در یک سالگرد تاریخی بیشتر نمادین و کاربردی است و انتظارات جامعه مربوط به هدیه را برآورده می کند. با این حال ، به میزان کمتری ، به عنوان یک تجربه نیز برای مشاهده انواع کادو برای پسر اینجا کلیک کنید. عمل می کند.

همچنین   بهترین هدایای لوکس عروسی را ببینید : تجربیات یک عمر

انتخاب هدیه و مناسب بودن آنها مربوط به مرحله رابطه هدیه و دریافت کننده است. به عنوان مثال ، در اولین قرار ملاقات ، چیزهای عمومی مانند گل ها گزینه ای بیشتر از هدیه ای است که ممکن است چیز خاصی را نشان دهد.

بنابراین ، با توسعه روابط ، هدیه ها باید تجربه ای تر و از کارایی کمتری برخوردار شوند ، زیرا پیام رسانی باید بیشتر مورد هدف باشد. این صدای ساز با تحقیق دانشگاه پنسیلوانیا  نشان می دهد که هدایای تجربی هم هدیه و هم گیرنده کادو تولد برای پسر را شادتر می کند. از طریق یک سری مطالعات موردی ، آنها دریافتند که افرادی که درگیر مبادله تجربی هدیه هستند ، در نتیجه احساس می کنند ارتباط بیشتری نسبت به افرادی که مبادله هدیه مادی دارند ، برقرار است.

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد که یک تجربه مشترک توسط هدیه دهنده و گیرنده ارتباط اجتماعی بهتری را فراهم می کند ، تحقیقات نشان می دهد که این امر حتی اگر  تجربه هدیه با هم مصرف نشود ، صدق می کند. قدرت اتصال هدایای تجربی بیش از دریافت هدایا ، از احساسی ناشی می شود که هنگام مصرف هدایا برانگیخته می شود.

به نظر نمی رسد که مفهوم هدایا که پیوندی بین هدیه و دریافت کننده ایجاد می کند کادو تولد برای پسر ، ایده مدرنی باشد. شناخته شده بود که بومیان آمریکا برای تصمیم گیری در مورد وضعیت در روستاها و قبایل نه توسط افرادی که بیشترین دارایی را داشتند ، بلکه بیشترین بخشش را داشتند. بت پرستان در جشن زمستان برای جشن بازگشت خورشید ، هدیه رد و بدل می کردند ، جایی که از ساقه های گندم سبد هدیه می ساختند که نشان دهنده باروری و دارای ویژگی های زندگی است. بنابراین به نظر می رسد نیکوکار در خانواده شما ممکن است به سادگی قصد ایجاد و حفظ روابط اجتماعی قوی را داشته باشد. شاید عاقلانه باشد که امسال تلافی کنیم ...

همچنین به   تجربه های هدیه در لندن مراجعه کنید: کمی الهام 

دادن یا ندادن - این سوال است. با مشکل اقتصادی ، ممکن است کادو تولد برای پسر در مورد هزینه کردن برای تهیه هدایا در این ماه احساس گناه کنید. الن لانگر ، استاد روانشناسی در دانشگاه هاروارد ، می گوید که نباید.

برند MADELEINE ، میزبان:

اکنون با روز به روز برگردید. اقتصاد امسال واقعا به فصل تعطیلات آسیب می زند. مردم هنگام خرید هدایا از آن استفاده می کنند. میدانم که هستم. اما حتی در مواقع سخت ، مردم در نه گفتن به طور کلی برای هدیه دادن مشکل دارند. الن لنگر استاد روانشناسی در دانشگاه هاروارد است و اکنون در خط است. بنابراین ، پروفسور لنگر ، چرا گفتن برای مردم برای مردم بسیار دشوار است ، می دانید امسال هیچ هدایایی وجود ندارد ، ما واقعاً توانایی پرداخت آن را نداریم؟

دکتر ELLEN J. LANGER (روانشناسی ، دانشگاه هاروارد): خوب کادو تولد برای پسر ، دلایل مختلفی وجود دارد. اولین ، شکستن سنت سخت است. دوم ، اینکه بسیاری از جنبه های مثبت هدیه دادن وجود دارد که در صورت عدم هدیه دادن یکی از آنها رد می شود. و من فکر می کنم مردم به جای اینکه هدیه ندهند ، انتخاب می کنند بلکه هدیه را بسازند که ایده ای شگفت انگیز است ، یا اینکه حتی بیشتر به آنچه ممکن است بدهند بپردازند که هزینه آن کمتر از آن است که در این سال ها خرج کرده باشند گذشته

و این در واقع یک چیز بسیار شگفت انگیز است ، زیرا مزیت هدیه دادن این است که وقتی تصمیم می گیرید به کسی هدیه دهید ، معمولاً به این معنی است که در مورد آنها فکر خواهید کرد. شما به این فکر خواهید کرد که چه چیزی ممکن است آنها دوست داشته باشند ، چه توانایی مالی دارید و اینکه این تصمیم گیری ها برای هدیه دهنده قدرت آور است. وقتی هدیه می دهید کادو تولد برای پسر باعث می شود سخاوتمندانه باشید ، احساس کنترل کنید ، برای عزت نفس شما خوب است و برای رابطه خوب است ، زیرا شخص را حتی بهتر می شناسید.

برند: خوب ، شما استاد روانشناسی هستید.

دکتر لانگر: من هستم.

برند: و من الان می خواهم این را جلوی پای شما بگذارم. من اکنون احساس گناه می کنم زیرا من و شوهرم به یکدیگر گفتیم ، می دانید ، بگذارید امسال هدیه یکدیگر را نخریم. حالا ، شما باعث می شوید که من احساس گناه کنم زیرا می گویید که هدیه دادن در واقع کار خوبی است.

(صدای گزیده خنده)

دکتر لانگر: خوب ، فکر می کنم اینطور باشد. من فکر می کنم وقتی کادو تولد برای پسر شما و شوهرتان تصمیم گرفتید هدیه ندهید ، آنچه شما می گویید این است ، بیایید هزینه زیادی خرج نکنیم.

مارک: درست است

دکتر لانگر: و انواع دیگری از هدایا نیز وجود دارد که می توان هدیه داد. وقتی من در مورد هدیه دادن صحبت می کنم ، این معمولاً خارج از یک رابطه صمیمی نیست ، زیرا در آنجا فرصت های زیادی برای نشان دادن به یکدیگر دارید که به آنها اهمیت می دهید. اما برای - بسیاری از مردم فکر می کنند که آنها از فرزندان خود محافظت می کنند ، به عنوان مثال ، با دادن هدیه به آنها. کادو تولد برای پسر  مادر به کودک می گوید ، نه ، نه ، من نیازی به آن ندارم. و من فکر می کنم که او به آنها ضرر می رساند زیرا من فکر می کنم که وقتی هدیه می دهد او بزرگتر شده است.

می دانید ، همه چیز البته به نحوه خرید هدیه بستگی دارد. منظورم این است که شما فقط می توانید با چیزی کنار بروید ، به آن فکر نکنید ، آن را بردارید و بگویید ، خوب ، خوب ، من می توانم آن شخص را از لیست خارج کنم. اگر هدیه دادن اینگونه باشد ، ممکن است پول را نیز نگه دارید ، هرچقدر خرید کم بوده باشد. اما اگر قرار است وقت خود را به فکر آن بگذرانید ، این تفکر از راه هایی که اکنون گفتم برای شما خوب است ، اما از راه هایی که مردم ممکن است از آن آگاه نباشند.

برند: گرچه در اینجا مسئله وجود دارد. به نظر می رسد لیست طولانی طولانی از افراد وجود دارد که شما مجبورید آنها را بخرید ، یا باید در فصل تعطیلات برای آنها هدیه بخرید یا حداقل کاری انجام دهید. و این فقط خانواده نزدیک کادو تولد برای پسر شما نیست ، بلکه گاهی اوقات به معلمان ، روسا ، همکاران ، روزنامه تحویل روزنامه ، و غیره و غیره گسترش می یابد.

دکتر لانگر: بله ، نه. من فکر می کنم وقتی ما کار خیرخواهانه را انجام می دهیم ، می دانید سال اول ، احساس اینجا کلیک کنید. گرگرفتگی می کنید و هرکسی را که می شناسید می خرید. و سپس ، سال دو ، شما آن را ادامه می دهید زیرا ، بالاخره ، شما آن را در سال یک انجام دادید و غیره. و بنابراین شما هم اکنون این کار را بدون ذهنیت انجام می دهید ، اما عواقب مثبتی نخواهد داشت. و من فکر می کنم این یک فرصت شگفت انگیز برای تغییر همه این موارد است زیرا همه می دانند که اقتصاد به مردم آسیب می رساند.

برند: الن لانگر استاد روانشناسی در دانشگاه هاروارد است و کادو تولد برای پسر حتی در این شرایط سخت اقتصادی از هدیه دادن طرفداری می کند. بسیار از شما متشکرم.

دکتر لانگر: شما بسیار خوش آمدید.

حق چاپ © 2008 NPR کلیه حقوق محفوظ است برای اطلاعات بیشتر به صفحه شرایط استفاده و مجوزهای وب سایت ما در www.npr.org مراجعه کنید.

رونوشت های NPR در یک ضرب الاجل توسط Verb8tm ، Inc ، یک پیمانکار NPR ایجاد شده و با استفاده از یک فرآیند رونویسی اختصاصی که با NPR توسعه یافته است ، تولید می شوند. این متن ممکن است در شکل نهایی کادو تولد برای پسر خود نباشد و در آینده به روز شود یا اصلاح شود. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. رکورد معتبر برنامه نویسی NPR ضبط صدا است.

 
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.