دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بهترین زمان برای ماهیگیری قزل آلا

آموزش قانون جذب کائنات

بهترین زمان برای ماهیگیری قزل آلا

۹۷۴ بازديد

صید ماهی قزل آلا که ماشین های حفاری نیاز به استراحت دارند ، بسیاری از ما دوست داریم که به طبیعت برویم. چه راهی بهتر برای استراحت و لذت بردن از فضای باز در خارج از ماهیگیری ... به ویژه ماهیگیری ماهی قزل آلا. ماهیگیری ماهی قزل آلا بهترین راه برای بدست آوردن ماهی سالمون تازه است که می توانید بلافاصله در خانه آن را بخورید یا سیگار بکشید و بعداً از آن استفاده کنید. ماهی قزل آلا هم در آب شیرین و هم در آب شور رشد می کند و می توان آن را در سواحل اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام یافت. آنها یکی از محبوب ترین ماهی های صید ماهی قزل آلا بازی هستند و برای خوردن غذا بسیار محبوب هستند. بنابراین بیایید با نکاتی برای ماهیگیران تازه کار و کهنه کار ، در مورد ماهیگیری ماهی قزل آلا بیشتر بدانیم.


salmon-pic.jpg

1) از تیز بودن قلاب های خود اطمینان حاصل کنید

اگر قلاب هایتان کسل کننده باشد ، صید ماهی قزل آلا دشوار خواهد بود. ماهی سالمون فک ضخیمی دارد که می تواند قلاب زدن را دشوارتر کند. اطمینان حاصل کنید که قلاب های شما تیغ دارند و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

 

2) ماهی را هنگام هوای ابری بگیرید

روزهایی که هوای ابری دارند برای ماهیگیری در ماهی سالمون موفقیت آمیزتر خواهند بود زیرا ماهی آزاد شرایط نوری کم را ترجیح می دهد. ماهیگیری در سحر یا غروب نیز گزینه های خوبی است زیرا شرایط نوری مطلوب برای ماهی آزاد فراهم می کند. اگر نمی توانید در یک روز آفتابی بیرون بروید ، می توانید ماهی قزل آلا را صید کنید اما ممکن است آنقدرها صید ماهی قزل آلا فعال نباشند و در آب های عمیق تری باشند.

 

3) از بهترین طعمه استفاده کنید

یکی از بهترین روش های صید ماهی قزل آلا استفاده از طعمه های زنده مانند قلیه (تخم مرغ) است. گزینه های دیگر عبارتند از "طعمه بریده شده" ، که نواری ماهی است ، معمولاً شاه ماهی یا ذوب یا استفاده از "قاشق" است که یک فریب مصنوعی نازک است که حرکت ماهی را هنگام حرکت تقلید می کند. برخی از ماهیگیران از چرخنده های فلشتراپ نیز استفاده می کنند.

 

4) وقتی در رودخانه هستید برای مشاهده بهترین زمان برای صید قزل الا اینجا کلیک کنید. از روش ماهیگیری دریفت استفاده کنید

ماهیگیری  دریفتی شامل طعمه خود در بالادست ریختن صید ماهی قزل آلا و رها کردن آن در منطقه ای است که فکر می کنید ماهی قزل آلا در آن قرار دارد. این باعث می شود که طعمه شما واقع بینانه تر به نظر برسد.

 

5) از روش دیگری روی آبهای آزاد استفاده کنید

ماهی قزل آلا به سمت جزر و مد ورودی هدایت می شود و اگر ماهی را به جای مخالف با جریان جزر و مد ماهی بگیرید ، شانس بیشتری برای دیدن طعمه شما خواهد داشت.

 

6) قوانین را دنبال کنید

اطمینان حاصل کنید که در قلمرویی که در آن ماهیگیری می کنید ، مجوز ، تمبر ویژه و هر آنچه طبق قانون لازم است دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است با جریمه سنگینی مواجه شوید.

 

7) از طعمه پر زرق و برق استفاده کنید

مطمئن شوید که طعمه شما برای جلب ماهی ماهی صید ماهی قزل آلا پر زرق و برق دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، ماهی قزل آلا شرایط نوری کم را ترجیح می دهد ، بنابراین در آبهای تاریک و عمیق آنها به سمت چیزی پر زرق و برق جذب می شوند.

 

8) از خط قرمز استفاده کنید

اولین رنگی که با رفتن به آب از بین می رود قرمز است. در کمتر از 15 فوت آب ، رنگ قرمز می تواند از بین برود ، به این معنی که این خط برای ماهیگیری در عمق یا عمق بیشتر او قابل مشاهده نیست. با این حال ، باید توجه داشته باشید که ماهی قزل آلا sockeye می تواند رنگ قرمز را مشاهده کند.

 

9) به زمان بندی توجه کنید

برای موفقیت ، توجه داشته باشید که اوج زمان ماهیگیری یک ساعت قبل یا بعد از جزر و مد کم است.

 

10) مکان مناسب را انتخاب کنید

اگر مکان مناسبی را انتخاب نکرده باشید ، حتی با همه نکات بالا ، ممکن است خوش شانس باشید. نکته اصلی این است که بدانید ماهی ها چه زمانی در منطقه خاصی حرکت می کنند و در زمان مناسب به آنجا می رسند.

 

کباب کردن ماهی قزل آلا تازه با BBQ قابل تحمل نیست. صید ماهی قزل آلا بسیاری از ماشین های حفاری زمین گیر زمین هستند و مناطق باورنکردنی زیادی برای ماهیگیری ماهی قزل آلا وجود دارد. ما چند هفته به شما فرصت می دهیم تا این نکات را تمرین کنید و سپس به بررسی بهترین مکانها می پردازیم.
ماهیگیری ماهیان آب شیرین
ماهیگیری ماهیان آب شیرین را می توان از ساحل یا قایق انجام داد و بسیاری از روشها را می توان به هر دو صورت استفاده کرد. ماهیگیری با قایق برخی از فرصت ها را برای ماهیگیران ساحلی فراهم نمی کند.

ماهیگیری دریفت
نمودار مصور نشان دهنده استراتژی استاندارد برای ماهیگیری ماهی قزل آلا در رودخانه
شکل 1. نمودار نشان دهنده استراتژی استاندارد برای ماهیگیری ماهی قزل آلا در رودخانه.
چوب پنبه و نخ راه اندازی شده است
عکس 1. چوب پنبه و نخ راه اندازی شده است.
ماهیگیری دریفت یک روش معمول است که در آن ماهیگیر یک خط در بالادست می اندازد ، و اجازه می دهد خط از طریق دویدن یا استخر به پایین رانده شود ، و سپس در خط حلقه می شود تا روند از نو شروع شود. می توانید ماهی ها را از ساحل یا قایق لنگر انداخته کنید. به طور کلی ، ایده این است که تنظیمات خود را وزن کنید تا در انتهای قسمت پایین قرار بگیرد ، تقریباً با همان سرعت جریان در حال حرکت است ، هر پا را لمس کنید. وزن بیشتر سرعت کم شدن طعمه شما در پایین دست و وزن کمتر سرعت رانش را کاهش می دهد. صید ماهی قزل آلا استراتژی معمول این است که کل دویدن را از نزدیکترین ساحل به ساحل دورتر از خود و از انتهای بالادست اجرا کنید (نزدیک انتهای تفنگ) تا انتهای پایین مسیر (نزدیک شروع تفنگ بعدی) (شکل 1). در شرایط شلوغ ، ممکن است شما مجبور شوید بدون اینکه حرکت کنید ، در یک صف ماهیگیران ماهی بگیرید و درست همان جایی که هستید ماهی بگیرید. در بالادست با زاویه 30-45 درجه بچرخانید و اجازه دهید طعمه شما در امتداد آن تا زمانی که به زاویه 45-30 درجه پایین دست برسید ، بپرد. وارد حلقه شوید و دوباره این کار را انجام دهید. هدف شما این است که پیشنهاد خود را در پایین آن بپردازید تا زمانی که ماهی آن را با دهان خود بردارد.

عکس دو نوع وزنه برای رانش.
عکس 2. دو نوع وزن برای رانش. در سمت چپ یک لوله مداد و لوله های لاستیکی قرار دارد ، در سمت راست یک وزن "باریک" قرار دارد.
ماهیگیران تازه کار معمولاً در هنگام گرفتن طعمه از ماهی با مشکل روبرو می شوند ، در حالی که تجهیزات آنها روی سنگ گرفته شده است. با گذشت زمان ، یک ماهیگیر احساس تفاوت می کند و می آموزد چه موقع قلاب را تنظیم کند و چه موقع دنده را به آرامی از سنگ خارج کند.

ماهیگیری دریفت کامل با چوب پنبه و وزن تنظیم شده است
عکس 3. تنظیم کامل ماهیگیری دریفت.
چرخ دنده ماهیگیری معمول شامل 8 میله 1/2 یا 9 فوت است که برای خط 15-30 پوند درجه بندی می شود و یا یک حلقه ریخته گری طعمه یا یک حلقه چرخشی است. برای ماهیان بزرگتر ، مانند ماهی آزاد Chinook ، صید ماهی قزل آلا از 20 تا 25 پوند استفاده کنید. برای ماهی های کوچکتر ، مانند ماهی قزل آلا صورتی ، از 10-15 پوند خط استفاده کنید. وزن ، طعمه ، شناور و / یا طعمه های بی پایان وجود دارد که ماهیگیران می توانند از آنها استفاده کنند. یک تنظیم استاندارد برای ماهی قزل آلا اغلب شامل یک پیچ و تاب در انتهای خط اصلی ، یک رهبر از 12-48 "تا یک قلاب با حلقه تخم مرغ ، یک چوب پنبه روی خط بالای قلاب و نخ روی قلاب است (عکس 1 ) برای وزن ، چرخش ضربه محکم و ناگهانی را از طریق یک قطعه لوله 3/4 اینچی لاستیکی فشار دهید و سپس یک "مداد" را به داخل لوله فشار دهید ، یا به راحتی سیم را از طریق طناب چتر با وزن "slinky" فشار دهید (عکس 2 و 3 ) طعمه و / یا رایحه را می توان به این دکل اضافه کرد. قزل آلا و میگوی شن و ماسه محبوب ترین طعمه هایی هستند که به این تنظیم اضافه می شوند ، اما بسیاری دیگر نیز می توانند استفاده شوند. به جای نصب چوب پنبه و نخ ، می توانید یک حباب بالدار (عکس 4) یا سایر حباب های رانش را جایگزین چوب پنبه ای یا فقط طعمه ماهی کنید. وزن و تنظیمات چوب پنبه ای را نیز می توان برطرف کرد و می توانید با قاشق یا چرخنده رانندگی کنید ، آنها را از پایین پایین بپرید و به آرامی بازیابی کنید.

راه اندازی
عکس دو قایق که در کنار یکدیگر لنگر انداخته اند و ماهیگیران در حال غرق شدن هستند
عکس 5. برداشت از قایق های لنگر دار.
Plunking از یک تنظیم مشابه برای ماهیگیری دریفت استفاده می کند ، با این تفاوت که چرخ دنده در یک مکان احتمالی نگهداری یا مسیر مهاجرتی ریخته می شود و اجازه می شود در یک نقطه لنگر بیاندازد (عکس 5). سپس صید ماهی قزل آلا چرخ دنده تنها می ماند تا ماهی ضربه بزند ، یا اینکه تصمیم می گیرید دنده را عوض کنید. از طعمه های فعال مانند حباب های بالدار ، قاشق ، اسپینر یا کویک فیش اغلب هنگام جابجایی جریان استفاده می شود. پیاده سازی را می توان از ساحل یا قایق لنگر دار انجام داد.

فریب بسیار محبوب در رودخانه کلمبیا ماهی کویک است که با یک ریز ماهی ساردین یا ماهی دیگر پیچیده شده است (عکس 6). از یک میله فوق سنگین 8 1/2 تا 9 فوت استفاده کنید. خط اصلی شما باید تک رشته ای یا طیف 40-60 پوند باشد. در انتهای خط اصلی خود ، خط خود را از انتهای یک مفصل گردنده یا کشویی عبور دهید ، 4-6 مهره اضافه کنید و سپس به یک مفصل بپیچید. 4-6 فوت رهبر تک رشته ای 40-60 پوندی را به انتهای دیگر مفصل ببندید و سپس مستقیماً به ضربه محکم و ناگهانی قفل دوتایی روی kwikfish بزنید. صید ماهی قزل آلا یک قطعه لیدر 18 پوندی 15 پوندی را به لغزنده گره بزنید (یا چرخشی که از خط اصلی آن عبور می کنید) و 1-8 اونس سرب وصل کنید. بیشتر ماهیگیران ماهی قزل آلا از اندازه های K13 تا K16 استفاده می کنند. از اندازه های بزرگتر در آب آهسته و از اندازه های کوچکتر در آب سریعتر استفاده کنید.

حتماً kwikfish خود را طوری تنظیم کنید که وقتی آن را در بالادست آب می کشید ، مستقیم حرکت کند. اگر به سمت چپ شیرجه رفت ، پیچ پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. اگر به سمت راست شیرجه رفت ، پیچ پیچ را در خلاف جهت ساعت بچرخانید. kwikfish را در پایین دست برگردانید تا وقتی که وزن کاملاً در جای خود قرار بگیرد و kwikfish همچنان از یک طرف به طرف دیگر لرزان باشد. میله خود را قرار ده یک نگهدارنده میله نداشته باشید و سعی نکنید قلاب را هنگام شروع ماهی تنظیم کنید. بگذارید ماهی صید ماهی قزل آلا حداقل 3 بار میله را تا سطح آب پایین بکشد قبل از اینکه بخواهد آن را حلقه کند.

نمودار نشان می دهد که چگونه یک دکل kwikfish با مهره و کشویی کنار هم قرار می گیرد
قاشق های نازک تیغه ای را می توان با استفاده از میله های سبک تر یا متوسط ​​، در رودخانه های کوچکتر یا آب کندتر فرو برد (نگاه کنید به عکس 7 و عکس 8). اندازه قاشق با عمق و سرعت فعلی که در آن قرار دارد مطابقت دارد

صید ماهی. در صورت لزوم می توان آنها را با وزن و قطره چکان ماهیگیری کرد ، یا فقط می توانید آنها را در آب کم عمق "صاف" کنید ، یعنی بدون هیچ گونه وزن اضافه ماهیگیری کنید. باید قاشقهای نازک پره ای را پشت قایق خود بیرون بگذارید تا زمانی که به مکان مورد نظر برسید ، به طور کلی در 5-4 فوت آب در سمت بالادست یک تفنگ. این قاشق ها روی خطوط سبک تر ، تقریباً 15 پوند تست بهترین عملکرد را دارند و اگر ماهیگیری بدون وزن دارید ، وقتی این شکم بین آب و انتهای میله شکم داشته باشد ، بهترین عملکرد را دارند. قاشق ها روی ماهی قزل آلا صورتی و کوهو بسیار موثر هستند. برای قزل آلا صورتی از قاشق های کوچکتر (1/2 - 1 1/2 ") در رنگ های صورتی ، سفید صید ماهی قزل آلا ، قرمز ، سیریس یا ترکیبات استفاده کنید. برای coho از قاشق هایی با اندازه متوسط ​​(2 - 3 ") با تیغه های نقره ای یا برنجی که می توانند رنگ شوند نیز استفاده کنید. رنگ های محبوب عبارتند از: چارتر استفاده می شود ، صورتی فلورسنت و نارنجی فلورسنت.

نمودار نشان می دهد که چگونه یک دکل kwikfish با دانه ها و پیچ و مهره کنار هم قرار می گیرد
جایی که در رودخانه برای تنظیم چرخ دنده خود یک عنصر مهم از غوطه وری است. در رودخانه های بزرگتر ، سعی کنید در یک منحنی داخلی قرار بگیرید که هر ماهی که از آن طرف مهاجرت می کند مجبور به اطراف نقطه شود. در رودخانه های کوچکتر ، بدنبال دنباله های خروجی فقط در بالادست تفنگ ها باشید. این مناطق مناطقی است که ماهیان پس از شنا در ریفل ها در آن استراحت می کنند. در جریان کم جریان در رودخانه های کوچک ، به سمت جریان اصلی بمانید و به دنبال مناطقی بگردید که جریان شروع به کند شدن می کند

کمی در رودخانه های بزرگتر یا رودخانه های کوچک با جریان زیاد ، لبه هایی را که جریان آنها خیلی سریع نیست ، کار کنید. به یاد داشته باشید که ماهیان آزاد در بالادست به دنبال آسانترین مسیر رودخانه هستند که بتواند پوشش کافی را فراهم کند تا در برابر شکارچیان احساس امنیت کنند. این پوشش ممکن است آب عمیق ، کنده ها ، تخته سنگ ها ، پرده حبابی یا حتی آب سفید موجود در یک تفنگ باشد.

نمودار نشان می دهد که چگونه یک دکل پالکینگ با یک پیچ صید ماهی قزل آلا و تاب و 3 طرفه تنظیم می شود
ماهیگیری بابر یا شناور
ماهیگیری بابت یا شناور غالباً در شرایطی استفاده می شود که آب خیلی کند حرکت می کند و یا حتی ساکن است ، مانند یک آبگیر بزرگ یا جزر و مد در سیل آرام. میله های 10-12 برای ماهیگیری شناور غیر معمول نیست. خطوط طیف مطلوب هستند زیرا کشیده نیستند و شناور هستند. برای استفاده از ماهیگیری شناور ، از یک شناور کشویی (عکس 9) ، یک چرخان ، مقداری وزنه برای کشیدن خط از طریق شناور و یک لیدر 12-24 اینچی استفاده کنید. برای تنظیم شناور در عمقی که می خواهید صید ماهی قزل آلا ماهی بگیرید از "توقف جوش" و مهره کوچک استفاده می شود. در صورت لزوم برای ریخته گری راحت تر ، می توان از طریق راهنماهای میله ایستاد. توقف بابر می تواند باشد

عکس مضراب لغزنده قرمز و سفید
عکس 9. بلغزنده لغزش
از قبل گره خورده خریداری شده است ، یا می توانید با استفاده از گره یونیکی خود را با 15-30 # Dacron گره بزنید. صبح خیلی زود ، ممکن است ماهی هایی که از کف آویزان شده اند را پیدا کنید و بخواهید سوسک را طوری تنظیم کنید که چرخ دنده شما در عمقی باشد که فکر می کنید ماهی در آن معلق است. هنگامی که خورشید به آب برخورد کرد ، ماهی قزل آلا به سمت پایین حرکت می کند و شما باید توقف حباب خود را به گونه ای تنظیم کنید که طعمه یا طعمه شما در یک پای پایین قرار گیرد. زاویه داران جدی حباب از میله بلندتری نسبت به دریفت ها یا کالسکه ها استفاده می کنند و خط اصلی خود را به یک خط بدون کشش Spectra تغییر می دهند. (مشاهده نمودار راه اندازی یک لغزش مشترک)

هنگام ماهیگیری در حال حاضر ، باید گاهی اوقات خط را اصلاح کنید. اصلاح به طور کلی به معنای بلند کردن و / یا چرخاندن خط است به طوری که هر شکمی برداشته شود و سپس خط در یک خط مستقیم بین میله و ماسوره قرار گیرد. خط باید اصلاح شود تا در صورت خراب شدن زنگوله ، یک قلاب خوب ایجاد شود. خطوط مبتنی بر طیف شناور هستند و بنابراین ترمیم آنها آسان تر است صید ماهی قزل آلا ، و عدم کشش آنها اطمینان می دهد که تمام اتصال قلاب به طعمه یا فریب منتقل می شود. تخم مرغ ماهی قزل آلا بهترین انتخاب برای طعمه است ، اگرچه میگوی شنی برای ماهی قزل آلا چینوک بسیار محبوب است. برخی از ماهیگیران دوست دارند همزمان به ماهیگیری بپردازند. jigs Marabou (عکس 10) می تواند به جای طعمه استفاده شود و به خصوص در ماهی قزل آلا صورتی ، یا ماهی سالمون دیگر هنگامی که آب خیلی کم و شفاف است ، می تواند موثر باشد.

نموداری که نحوه راه اندازی دکل چرخشی با شاه ماهی شاخه بریده را نشان می دهد
ترول زدن
پیمایش شامل ماهیگیری از یک قایق است که دائماً در حال حرکت است. تریلرها برای دستیابی به عمق دلخواه جهت ارائه طعمه یا طعمه های خود ، از وزنه ، غواص یا ریز شکن استفاده می کنند. چرخش آب شیرین برای ماهی قزل آلا در درجه اول در انتهای پایین رودخانه های بزرگتر مانند رودخانه کلمبیا انجام می شود ، جایی که جزر و مد ورودی باعث کند شدن جریان رودخانه صید ماهی قزل آلا یا حتی برگشت آن می شود به طوری که جریان در بالادست جریان است. میله ماهیگیری دریفت استاندارد مجهز به خط 20-25 پوند را می توان برای ترول ماهی قزل آلا رودخانه یا خلیج استفاده کرد. تنظیمات پیمایش معمولاً شامل یک مفصل گردنده سه طرفه در انتهای خط اصلی ، یک خط قطره چکان 12-36 اینچ و وزن از مرکز است

 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.