شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نکات خرید لب تاپ

آموزش قانون جذب کائنات

نکات خرید لب تاپ

۹۷۱ بازديد

راهنمای خرید لپ تاپ: 8 نکته اساسی که باید قبل از خرید بدانید

 
(اعتبار تصویر: آینده)

لپ تاپ ها به اندازه کافی جمع و جور هستند تا بتوانند با خود حمل کنند ، اما در عین حال همه کاره هستند تا بتوانند برنامه های سخت افزاری را اجرا کنند. دفترچه یادداشت بهترین وسیله برای انجام کارهای جدی یا بازی چه در خانه ، چه در جاده و چه در کلاس دانشگاه است. به همین دلایل ، ما لیستی از بهترین لپ تاپ های تجاری و بهترین لپ تاپ های کالج را جمع آوری کرده ایم ، بدون ذکر بهترین رتبه بندی لپ تاپ برای بیشتر کاربران. 

 

در حالی که رایانه های لوحی و تلفن های هوشمند همیشه محبوب هستند ، اکثر مردم متوجه می شوند که همه چیز از تایپ کردن یک مقاله تحقیقاتی گرفته تا فیلمبرداری گرفته تا بازی بهتر در لپ تاپ کار می کند. بنابراین چه نوع لپ تاپی باید تهیه کنید؟ ما برای کمک به شما یک راهنمای خرید لپ تاپ آماده کرده ایم.

در اندازه ها ، ویژگی ها و قیمت ها تنوع زیادی وجود دارد ، که انتخاب  بهترین لپ تاپ را به یک چالش تبدیل می کند. به همین دلیل شما باید بفهمید که نیازهای شما چیست. 

راهنمایی سریع

اینها مهمترین مواردی است که باید هنگام انتخاب لپ تاپ جدید در نظر بگیرید . برای جزئیات بیشتر ، به بخشهای زیر مراجعه کنید.

  • صفحه نمایش های 12.5 تا 14 اینچی  بهترین تعادل را بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل ارائه می دهند. اگر زیاد مسافرت نروید صفحه نمایش های بزرگتر مناسب هستند و مدل های کوچکتر برای بچه ها عالی است.
  • اگر بیش از 600 دلار هزینه می کنید ، برای این حداقل مشخصات عکاسی کنید : Core i5 یا Ryzen 5 CPU 1920 x 1080 صفحه نمایش 8 گیگابایت  RAM و حافظه SSD  به جای هارد.
  • اگر قصد دارید لپ تاپ خود را به هرجای دیگری ببرید ، 9+ ساعت عمر باتری ایده آل است.
  •  اگر می خواهید از لپ تاپ خود به عنوان تبلت استفاده کنید ، یک لپ تاپ 2 در 1 را در نظر بگیرید (خم کن یا قابل جدا شدن). در غیر این صورت ، یک دفترچه یادداشت تاشو استاندارد می تواند انتخاب بهتری باشد.
  • Chromebook  برای کودکان و دانش آموزان خوب است و عملکرد آنها به سرعت در حال گسترش است. لپ تاپ های Windows 10 و MacBooks هر دو قابلیت های زیادی را ارائه می دهند. کدام بستر را ترجیح می دهید سلیقه شخصی باشد.
 

1. سیستم عامل را انتخاب کنید: ویندوز 10 در مقابل Mac در مقابل سیستم عامل Chrome؟

پاسخ به این سوال آسان نیست ، مخصوصاً اگر هم با Mac و هم با رایانه آشنا نیستید. اما این بررسی اجمالی نقاط قوت و ضعف هر سیستم عامل باید به شما کمک کند.

 

بیشتر لپ تاپ ها با یکی از سه سیستم عامل ویندوز ، سیستم عامل Chrome یا MacOS (فقط برای MacBooks) ارائه می شوند. انتخاب صحیح یک اولویت شخصی است ، اما در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه هر یک ارائه می دهد آورده شده است.

ویندوز 10

 

انعطاف پذیرترین سیستم عامل ، ویندوز 10 ، در مدل های لپ تاپ بیشتری نسبت به سیستم عامل Chrome یا MacOS کار می کند. نوت بوک های ویندوز از 150 دلار تا چندین هزار دلار قیمت دارند و طیف گسترده ای از ویژگی ها را از صفحه های لمسی گرفته تا خواننده های اثر انگشت تا تراشه های گرافیکی دوگانه ارائه می دهند. ویندوز 10 ، آخرین نسخه از سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت ، چندین پیشرفت نسبت به ویندوز 7 و 8 از جمله قابلیت جابجایی بین حالت رایانه لوحی و دسک تاپ ، منوی استارت تازه با Live Tiles و دستیار دیجیتال کورتانا را ارائه می دهد. 

از زمان راه اندازی در ژوئیه 2015 ، ویندوز 10 همچنین موارد مختلفی را بهبود بخشیده است ، از جمله توانایی استفاده از س questionsالات بعدی با Cortana ، جستجوی ایمیل خود با استفاده از زبان طبیعی و استفاده از قلم برای نوشتن تقریبا هرجای دیگر. لپ تاپ های ویندوز 10 برای دانشجویان ، محققان و کاربران تجاری بسیار مناسب هستند و آنها تنها ماشین هایی هستند که گیمرها باید در نظر بگیرند. 

بیشتر: 100+ نکته ویندوز 10 برای کمک به شما در تسلط بر سیستم عامل مایکروسافت 

macOS اپل

 

 

(اعتبار تصویر: Laptop Mag)

همه MacBook ها با جدیدترین سیستم عامل دسک تاپ اپل ، macOS Big Sur ارائه می شوند . به طور کلی ، سیستم عامل عملکردی مشابه ویندوز 10 را ارائه می دهد ، اما با استفاده از رابط کاربری متفاوت ، جایگزین کردن برنامه های پایین صفحه برای منوی شروع و نوار وظایف مایکروسافت است. کاربران مک به جای دستیار دیجیتال کورتانا ، سیری را دریافت می کنند . آنها همچنین می توانند با Apple Pay معاملات را انجام دهند ، از تلفن های خود تماس بگیرند یا پیام کوتاه کنند و قفل لپ تاپ های خود را با Apple Watch باز کنند. 

با این حال ، macOS برای لمس ساخته نشده است ، زیرا هیچ MacBook با صفحه لمسی همراه نیست. جدیدترین  سیستم عامل macOS Big Sur برنامه های iPad را به Mac (و برنامه های iPad و iPadOS می توانند به طور طبیعی در M1 Mac اجرا کنند) و همچنین پیشرفت های بزرگی در مرورگر Safari و Siri به ارمغان می آورد. 

بیشتر: MacBook Air در مقابل MacBook Pro: چه چیزی باید بخرید؟

سیستم عامل Chrome

در Chromebook ارزان قیمت مانند Samsung Chromebook 3 یافت می شود . سیستم عامل گوگل ساده و ایمن است اما از ویندوز  یا macOS محدودتر است . رابط کاربری شباهت زیادی به ویندوز با منوی برنامه ، دسکتاپ و قابلیت کشیدن ویندوز به اطراف دارد ، اما برنامه اصلی مورد استفاده شما مرورگر Chrome است. نکته منفی این است که بسیاری از "برنامه های وب" که استفاده می کنید به ویژه در حالت آفلاین کار نمی کنند. با این حال ، این تغییر می کند زیرا همه Chromebook های جدید ، از جمله رده بالای Google PixelBook ، اکنون می توانند برنامه های Android را اجرا کنند .

اگر به دستگاهی برای گشت و گذار در وب و بررسی ایمیل ، پیمایش در شبکه های اجتماعی و گپ آنلاین نیاز دارید ، Chromebook بسیار قابل حمل است و عمر باتری خوبی را با قیمت پایین ارائه می دهد. آنها همچنین در مدارس و والدین بسیار محبوب هستند زیرا آلوده شدن آنها به بدافزار برای بچه ها سخت تر و عملکردی بیشتر از اکثر تبلت ها است . اگر به Chromebook نیاز دارید ، به دنبال یکی با حداقل 4 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی باشید. وضوح تصویر 1920 x 1080 ترجیح داده شده و 4K بهتر اما بسیار غیر معمول است. اگر می خواهید از برنامه های Android استفاده کنید ، برای دریافت 2 در 1 هزینه اضافی پرداخت کنید.

بیشتر: بهترین Chromebook های موجود اکنون

2. تصمیم بگیرید که آیا 2 در 1 می خواهید

 

بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در دسته لپ تاپ های 2 در 1 قرار می گیرند ، دستگاه های ترکیبی که می توانند بین حالت تاشو سنتی ، حالت تبلت و موقعیت های دیگر در حالت های مختلف مانند حالت چادر یا ایستاده جابجا شوند. 2 در 1 به طور کلی در دو سبک متفاوت وجود دارد: قابل جدا شدن با صفحه هایی که کاملا از صفحه کلید خارج می شوند و لپ تاپ های انعطاف پذیر با لولا که 360 درجه برای تغییر حالت به عقب خم می شوند. 

 

بیشتر این سیستم ها در یک هدف بسیار بهتر از هدف دیگر عمل می کنند ، باند پشتی ها ابتدا لپ تاپ هستند و قابل جدا شدن هستند و یک تبلت برتر را تجربه می کنند. با این حال ، اگر نیازی به استفاده از نوت بوک خود به عنوان تخته سنگ نمی بینید ، معمولاً با یک لپ تاپ تاشوی سنتی عملکرد بیشتری برای پول خود کسب خواهید کرد.

بیشتر: ویندوزهای جداشونده مشکل بزرگ باتری دارند

3. اندازه مناسب را انتخاب کنید

 

قبل از اینکه مشخصات یا قیمت را بررسی کنید ، باید بفهمید که لپ تاپ شما چقدر قابل حمل است. لپ تاپ ها معمولاً بر اساس اندازه صفحه نمایششان دسته بندی می شوند :

  • 11 تا 12 اینچ: باریک ترین و سبک ترین سیستم های اطراف دارای صفحه نمایش 11 تا 12 اینچی هستند و وزن آنها معمولاً 2.5 تا 3.5 پوند است.
  • 13 تا 14 اینچ: بهترین تعادل قابلیت حمل و استفاده را فراهم می کند ، به خصوص اگر لپ تاپی با وزن کمتر از 4 پوند داشته باشید.
  • 15 تا 16 اینچ: محبوب ترین لپ تاپ های سایز 15 اینچ معمولاً 4 تا 5.5 پوند وزن دارند. اگر می خواهید صفحه بزرگتری داشته باشید و قصد ندارید که دفترچه یادداشت خود را مدام به آنجا ببرید ، این اندازه را در نظر بگیرید. لپ تاپ هایی با نمایشگر 16 اینچی نادر هستند اما اپل ممکن است این روند را با MacBook Pro 16 اینچی خود شروع کند .
  • 17 تا 18 اینچ: اگر لپ تاپ شما هر روز روی میزتان بماند ، یک سیستم 17 یا 18 اینچی می تواند نوعی قدرت پردازشی را که برای انجام بازی های پیشرفته یا بهره وری در سطح ایستگاه های کاری لازم دارید ، برای شما فراهم کند.

4- صفحه کلید و تاچ پد را بررسی کنید

اگر لپ تاپی که برایش خرید می کنید از نظر اقتصادی مناسب نباشد ، چشمگیرترین مشخصات در جهان معنی ندارد. اگر قصد دارید کارهای زیادی روی رایانه خود انجام دهید ، مطمئن شوید که کیبورد بازخورد لمسی محکمی دارد ، کلید زیادی را طی می کند (فاصله کلید با فشار دادن پایین می آید ، معمولاً 1 تا 2 میلی متر) و فضای کافی بین دکمه ها. اگر در حال خرید لپ تاپ ویندوزی هستید ، حتماً از درایورهای لمسی Precision برخوردار است. 

 

به دنبال یک صفحه لمسی دقیق باشید که مکان نمای پرشی برای شما ایجاد نکند و به طور مداوم به حرکات چند لمسی مانند بزرگنمایی فشار دادن روی صفحه پاسخ دهد. اگر در حال خرید یک لپ تاپ تجاری هستید ، در نظر داشته باشید که یکی از آنها را با یک اشاره گر (aka nub) بین کلیدهای G و H قرار دهید تا بتوانید بدون اینکه انگشتان خود را از ردیف اصلی صفحه کلید بردارید ، در اطراف دسک تاپ حرکت کنید.

 

5. مشخصات خود را انتخاب کنید

اجزای نوت بوک مانند پردازنده ، هارد دیسک ، RAM و تراشه گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند ، بنابراین اگر ورق های مشخصات به نظر شما سوپ الفبا می رسد ، احساس بدی نکنید.

در اینجا اجزای اصلی برای مراقبت وجود دارد.

پردازنده: "مغز" رایانه شما ، پردازنده تأثیر زیادی در عملکرد دارد ، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید ، حتی کم هزینه ترین مدل نیز ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. خلاصه ای از این:

  • پردازنده های مرکزی یازدهم اینتل : اینتل پردازنده های نسل اول Tiger Lake را معرفی می کند که نسل بعدی لپ تاپ ها را تأمین می کند. اطلاعات بیشتر در مورد این پردازنده ها را می توانید در  اینجا بخوانید . به طور خلاصه ، Tiger Lake --- یک تراشه 10 نانومتری --- گرافیک پیشرفته Iris Xe با سرعت حداکثر 4.8 گیگاهرتز و همچنین پشتیبانی از Thunderbolt 4 را ارائه می دهد. مارک جدید EVO پارامترهایی را برای لپ تاپ های برتر شامل حداقل 9 ساعت دوام باتری تعیین می کند.
  • Intel Core i9:  جایگزین کردن Core i7 به عنوان پردازنده برتر پردازنده های اینتل ، پردازنده های Core i9 عملکردی سریعتر از هر تراشه موبایل دارند. پردازنده های Core i9 که فقط در لپ تاپ های ممتاز ، ایستگاه های کاری و دکل های سطح بالای بازی موجود هستند ، فقط در صورت استفاده از قدرت و استفاده از سختگیرانه ترین برنامه ها و برنامه ها ، ارزش قیمت ممتاز خود را دارند. 
  • Intel Core i7 : یک قدم بالاتر از Core i5 ، مدل هایی با شماره که به HQ یا K ختم می شوند از وات بالاتر استفاده می کنند و دارای چهار هسته هستند که امکان بازی و بهره وری حتی سریعتر را فراهم می کند. تراشه های سری Core i7 Y نیز وجود دارند که قدرت و کارایی کمتری دارند. مراقب پردازنده هایی باشید که 10 عدد در مدل دارند زیرا بخشی از جدیدترین ، هسته های نسل 10 و 11 نسل اینتل هستند و عملکرد بهتری را ارائه می دهند. 
  • Intel Core i5 : اگر به دنبال یک لپ تاپ اصلی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید ، یکی را با پردازنده مرکزی Intel Core i5 تهیه کنید. مدل هایی که به U ختم می شوند متداول ترین هستند. کسانی که نام Y دارند قدرت کمی دارند و عملکرد بدتری دارند در حالی که مدل های دارای HQ از وات بیشتری استفاده می کنند و در سیستم های بازی و ایستگاه کاری ضخیم تری ظاهر می شوند. جدیدترین پردازنده های یازدهم نسل Tiger Lake اینتل دارای چهار هسته و چندین ویژگی مفید از جمله پشتیبانی از Wi-Fi 6 ، یکپارچه سازی تاندربولت 4 و هوش مصنوعی بهتر است. 
  • Intel Core i3 : عملکرد فقط یک قدم کمتر از Core i5 است و قیمت آن نیز پایین است. اگر احتمالاً می توانید به Core i5 قدم بگذارید ، ما آن را توصیه می کنیم.
  • Intel Xeon: پردازنده های  بسیار قدرتمند و گران قیمت برای ایستگاه های کاری بزرگ تلفن همراه. اگر از مهندسی درجه حرفه ای ، مدل سازی سه بعدی یا ویرایش فیلم استفاده می کنید ، ممکن است Xeon بخواهید ، اما باتری باتری خوب یا لپ تاپ سبک ندارید. 
  • Intel Pentium / Celeron : رایج در لپ تاپ های زیر 400 دلار ، این تراشه ها کمترین عملکرد را دارند ، اما اگر وظایف اصلی شما وب گردی و ویرایش اسناد سبک باشد ، می توانند این کار را انجام دهند. اگر می توانید برای تهیه Core i3 یا i5 هزینه بیشتری بپردازید ، وضعیت بهتری خواهید داشت.
  • Intel Core m / Core i5 / i7 "Y Series:" کم مصرف و گرمای کم به سیستم های دارای این پردازنده ها اجازه می دهد بدون فن شوند. عملکرد بهتر از Celeron است ، اما یک درجه پایین تر از سری Core U معمولی است.
  • AMD Ryzen 4000 و Ryzen 5000 : مجموعه جدیدی از تراشه ها برای رقابت با Intel Core i5 و Core i7 طراحی شده اند. ما تراشه های Ryzen 4000 و Ryzen 5000 را برای عملکرد بهتر پردازنده های Intel Core پیدا کرده ایم. به عنوان مثال ، پردازنده Ryzen 5 4500U عملکرد تقریباً مشابه پردازنده مرکزی Core i7 اینتل را ارائه می دهد. نه تنها عملکرد و استقامت خوبی دارید بلکه لپ تاپ های Ryzen 4000 و Ryzen 5000 مجهز به ارزان تر از رایانه های لوحی هستند.
  • سری AMD A ، FX یا E : پردازنده های AMD که در لپ تاپ های ارزان قیمت یافت می شوند - این شرکت آنها را به جای CPU به آنها APU می نامد - عملکرد مناسبی را برای پولی که برای وب گردی ، مشاهده رسانه و بهره وری کافی است ، ارائه می دهد.
  • Apple M1: اولین سیلیکون سفارشی اپل است که تراشه M1 مبتنی بر ARM رقابت را در مورد عملکرد و مقاومت خام خرد می کند. در MacBook Air و MacBook Pro یافت می شود 
 

بیشتر: کدام CPU لپ تاپ برای شما مناسب است؟

 

RAM : بعضی از لپ تاپ های زیر 250 دلار فقط 4 گیگابایت رم دارند ، اما در حالت ایده آل شما حداقل 8 گیگابایت حتی در سیستم بودجه و 16 گیگابایت حافظه RAM نیز می خواهید اگر فقط کمی بیشتر هزینه کنید. برای اکثر افراد ، 32 گیگابایت یا بیشتر از آن کافی است در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربران برق اختصاص دارد.

Storage Drive (SSD) : حتی مهمتر از سرعت پردازنده مرکزی ، عملکرد درایو ذخیره سازی شماست. اگر توانایی مالی آن را دارید و به یک تن حافظه داخلی احتیاج ندارید ، یک لپ تاپ با درایو حالت جامد (SSD) به جای هارد تهیه کنید ، زیرا حداقل سه برابر سرعت و در کل یک لپ تاپ بسیار سریعتر خواهید دید .

 

در میان SSD ها ، واحدهای جدیدتر PCIe x4 (با نام مستعار NVME) سرعت سه برابر درایوهای SATA سنتی را ارائه می دهند. لپ تاپ های زیر 250 دلار از حافظه eMMC استفاده می کنند که از نظر فنی حالت جامد دارد اما از یک هارد دیسک مکانیکی سریعتر نیست.

 

نمایشگر : هرچه تعداد پیکسل شما بیشتر باشد ، محتوای بیشتری می توانید روی صفحه قرار دهید و از وضوح بیشتری برخوردار است. متأسفانه ، برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت هنوز  دارای نمایشگر 1366 13 768 هستند  و همچنین چند  لپ تاپ تجاری نیز دارند ، اما اگر توانایی خرید آن را دارید ، توصیه می کنیم برای پنلی که دارای رزولوشن 1920 10 1080 است و همچنین به عنوان Full HD یا 1080p نیز شناخته می شود ، هزینه بیشتری پرداخت کنید. لپ تاپ های پیشرفته تر دارای صفحه نمایش هایی با ابعاد 2560 16 1600 ، 3200 18 1800 یا حتی 3840 21 2160 (4K) هستند که به نظر می رسد همه تیز هستند اما مصرف انرژی بیشتری دارند و باعث کاهش عمر باتری می شوند. 

کیفیت نمایش چیزی بیش از رزولوشن است. رنگ و روشنایی پنلهای IPS محدود است ، بنابراین بررسیهای ما را بخوانید تا بفهمید آیا لپ تاپ مورد نظر شما از نمایشگر خوبی برخوردار است. ما معمولاً به دنبال درجه بندی رنگ sRGB بیش از 100٪ و روشنایی بیش از 300 نیت نتیجه هستیم. اگر بهترین کیفیت تصویر را می خواهید و به عمر باتری اهمیت نمی دهید ، یک نمایشگر OLED را در نظر بگیرید . همچنین باید مراقب فناوری های آینده نمایشگر باشید تا به لپ تاپ ها از جمله miniLED ضربه بزنند . 

 

صفحه لمسی : اگر به جای یک لپ تاپ تاشوی معمولی ، به جای 2 در 1 می خرید ، از صفحه لمسی بهره چندانی نخواهید برد و 1 تا 2 ساعت عمر باتری کمتری خواهید داشت. در 2 در 1 ، صفحه های لمسی به صورت استاندارد ارائه می شوند. اگر هنوز صفحه لمسی می خواهید ، بهترین صفحه لپ تاپ های صفحه لمسی ما را ببینید.

 

تراشه Graphics : اگر شما بازی های رایانه ای را انجام نمی دهید ، اشیا 3D سه بعدی ایجاد نمی کنید یا ویرایش فیلم با وضوح بالا انجام نمی دهید ، یک تراشه گرافیکی یکپارچه (یکی که حافظه سیستم را به اشتراک می گذارد) ، به ویژه آخرین گرافیک های Iris Xe اینتل ، خوب خواهد بود. اگر شما هر یک از نیازهای فوق را دارید ، یک پردازنده گرافیکی گسسته از Nvidia یا AMD ضروری است. 

 

همانند پردازنده ها ، تراشه های گرافیکی بالا و پایین نیز وجود دارند. سیستم های کم سرعت بازی یا ایستگاه های کاری امروزه معمولاً از پردازنده های گرافیکی Nvidia MX450 یا GTX 1660 بهره می برند در حالی که مدل های میان رده دارای RTX 2050 یا RTX 2060 و مدل های سطح بالا دارای  تراشه های سری 30 مانند پردازنده های گرافیکی RTX 3070 یا 3080 هستند. انویدیا لیستی از تراشه های گرافیکی خود را از سطح پایین تا سطح بالا حفظ می کند.

 

رقبای انویدیا ، AMD ، فروشنده اپل برای کارت های گرافیک است ، اگرچه شما واقعاً نباید برای بازی MacBook بخرید. AMD سال گذشته پردازنده های گرافیکی Radeon RX 5600M و Radeon RX 5700M را راه اندازی کرد . AMD همچنین لیستی از کارت های گرافیک خود را نگهداری می کند. 

 

بنادر : اگرچه عدم وجود درگاه ها معمولاً در هنگام انتخاب لپ تاپ یک معامله شکن نیست ، اما دستیابی به اتصالات مورد نیاز در سیستم بسیار مفید است ، نه اینکه مجبور باشید تعداد زیادی دانگل حمل کنید. اکثر لپ تاپ های اصلی از درگاه های USB 3.0 و خروجی HDMI برای فیلم استفاده می کنند. با این حال ، تعداد بیشتری از لپ تاپ ها از پورت های USB Type-C یا Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 استفاده می کنند که با USB Type-C سازگار هستند. 

 

دریافت Type-C یک امتیاز مثبت است زیرا می توانید از آن برای اتصال به شارژرها و اسکله های جهانی استفاده کنید. اگر صبر کنید ، USB 4 با سرعت انتقال سریع تر و توانایی مانیتورهای زنجیره ای 4K با یک کابل به زودی وارد بازار می شود. از دیگر اتصالات مفید می توان به اسلات کارت SD ، جک هدفون و درگاه های اترنت اشاره کرد (مخصوصاً اگر اهل بازی باشید).

 

قابلیت اتصال : اگر می خواهید از لپ تاپ خود در حال حرکت استفاده کنید ، یک نوت بوک با پشتیبانی از 4G LTE یا 5G را در نظر بگیرید. شما باید هزینه یک طرح اشتراک داده را پرداخت کنید ، اما به شما این امکان را می دهد که به اینترنت دور از روتر دسترسی داشته باشید. اگر یک لپ تاپ با جدیدترین و بهترین گزینه های اتصال می خواهید ، یکی را با پشتیبانی از Wi-Fi 6 پیدا کنید. Wi-Fi 6 باعث افزایش توان نظری و اتصال پایدارتری نسبت به 802.11ac می شود. 

 

ما همچنین پیشنهاد می کنیم به دنبال یک لپ تاپ با بلوتوث 5 باشید ، آخرین استانداردی که امکان اتصال بهتر با دستگاه های دارای بلوتوث مانند موش و هدفون را فراهم می کند.

 

درایوهای DVD / Blu-ray : تعداد کمی از لپ تاپ ها با درایو های نوری مجهز می شوند ، زیرا همه نرم افزارها و فیلم ها قابل بارگیری هستند ، اگرچه ما لپ تاپ های دارای درایو DVD را پیگیری کرده ایم . با این وجود ، اگر واقعاً به خواندن و نوشتن دیسک نیاز دارید و لپ تاپ دلخواه شما با درایو دی وی دی داخلی مجهز نیست ، همیشه می توانید یک دستگاه خارجی خریداری کنید که از طریق USB با هزینه زیر 20 دلار متصل شود.

اگر می خواهید یک دفتر بزرگ ، بزرگ یا یک دکل مخصوص بازی خریداری کنید که فقط روی میز کار در نزدیکی پریز استفاده خواهید کرد ، دیگر نگران ماندگاری باتری نخواهید بود. با این حال ، اگر قصد دارید از لپ تاپ در دامان خود استفاده کنید ، حتی اگر در خانه و یا محل کار باشد ، حداقل 7 ساعت استقامت می خواهید ، با بیش از 8 ساعت ایده آل. برای تعیین عمر باتری مورد انتظار یک نوت بوک ، حرف سازنده را قبول نکنید. در عوض ، نتایج شخص ثالث را از منابع عینی ، مانند بررسی های ما ، بخوانید.

بیشتر: لپ تاپ هایی با بیشترین عمر باتری

7. بر اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید

 

این روزها می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده با زیر 200 دلار خریداری کنید ، اما اگر بتوانید بودجه بیشتری تهیه کنید ، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر ، عملکرد قوی تر و نمایشگر بهتر دریافت خواهید کرد. در اینجا چیزی است که می توانید برای هر محدوده قیمت دریافت کنید.

  • 150 تا 250 دلار: کم هزینه ترین نوت بوک ها یا Chromebook هستند که سیستم عامل مرورگر محور گوگل را اجرا می کنند و یا سیستم های سطح پایین ویندوز با کمترین فضای ذخیره سازی و پردازنده های کندتر مانند HP Stream 11 و Dell Inspiron 11 3000 . فقط از اینها به عنوان رایانه دوم استفاده کنید یا آنها را به بچه ها بدهید.
  • 350 تا 600 دلار: با هزینه کمتر از 600 دلار ، می توانید یک دفترچه یادداشت با پردازنده Intel Core i5 یا AMD A8 ، 4 تا 8 گیگابایت رم و یک هارد 500 گیگابایتی ، همه مشخصات قابل احترام داشته باشید. با این حال ، با این قیمت ، اکثر نوت بوک ها از SSD ، صفحه نمایش Full HD یا ماندگاری طولانی باتری برخوردار نیستند. چند استثنا ceptions قابل توجه وجود دارد ، مانند Acer Aspire E 15 و  Asus Chromebook Flip C434 . 
  • 600 تا 900 دلار: با بالاتر رفتن از 600 دلار ، طرح های برتر مانند اتمام فلزات را مشاهده خواهید کرد. همچنین تولیدکنندگان هنگام بالا رفتن از نردبان قیمت ، ویژگی های دیگری را به آن اضافه می کنند ، از جمله نمایشگرهایی با وضوح بالاتر و SSD. 530s و Lenovo IdeaPad  و ASUS ZENBOOK UX333FA نمونه های زیادی از لپ تاپ که تمام این قدرت پردازش کمتر ارائه دهد. 
  • بالاتر از 900 دلار: در این محدوده قیمت ، از نوت بوک های قابل حمل ، قدرتمندتر یا هر دو انتظار داشته باشید. انتظار صفحه نمایش با وضوح بالاتر ، پردازنده های سریعتر و احتمالاً گرافیک گسسته را داشته باشید. سبک ترین و با دوام ترین لوازم قابل حمل فوق العاده ، مانند Apple MacBook Air  و Dell XPS 13 ، بیش از 1000 دلار قیمت دارند (اگر اگر صفحه لمسی را انتخاب نکنید می توانید Dell را با هزینه کمتری تهیه کنید). هزینه سیستم های بازی و سیستم عامل های سطح بالا معمولاً 1500 دلار یا حتی 2500 یا 3000 دلار است.

بیشتر: بهترین لپ تاپ های زیر 500 دلار

8. مارک را در نظر بگیرید

 

لپ تاپ شما فقط به خوبی شرکتی است که پشت آن ایستاده است. پشتیبانی فنی دقیق و به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین دلیل Laptop Mag هر برند اصلی را در مسابقه پشتیبانی فنی سالانه ما ارزیابی می کند . در این سال گذشته اپل در جایگاه اول قرار گرفت ، و پس از آن داستان بزرگ سال قرار گرفت: Razer ، در حالی که دل سه برتر را جمع کرد. 

 

پشتیبانی تنها بخشی از ارزش خرید یک برند نوت بوک برای پول شما است. شما همچنین باید در نظر بگیرید که سازنده چگونه از نظر طراحی ، ارزش و انتخاب ، عملکرد بررسی و سایر معیارها در رقابت قرار می گیرد. در گزارش بهترین و بدترین مارک های لپ تاپ 2020 ، HP در جایگاه اول قرار گرفت و پس از آن Asus و Dell قرار گرفتند. ما همچنین مارک های لپ تاپ مخصوص بازی را رتبه بندی کرده ایم که MSI در جایگاه اول قرار دارد و Acer و Alienware سه رتبه برتر را کسب کرده اند.

راهنمای لپ تاپ

    • بهترین و بدترین مارک های لپ تاپ
    • مرحله نهایی مسابقات پشتیبانی لپ تاپ: گزارش مخفی
    • آیا باید Chromebook بخرم؟ راهنمای خرید و مشاوره
    • لپ تاپ هایی با بیشترین دوام باتری
    • Chromebooks در مقابل لپ تاپ های Windows 10: چه چیزی باید بخرید؟
    • نکات خارج از جعبه: لپ تاپ جدید خود را مانند یک حرفه ای تنظیم کنید
    • بهترین زمان برای خرید لپ تاپ
    • Chromebook در مقابل تبلت: کدام یک را باید بخرید؟
    • نکات خرید لپ تاپ برای دانشجویان
    • 10 ویژگی اصلی که باید در لپ تاپ خود جستجو کنید
    • نحوه خرید لپ تاپ هیبریدی 2 در 1
    • س Typeالات متداول USB Type-C: همه آنچه باید بدانید
    • چگونه می توان از لپ تاپ قدیمی خود خلاص شد
    • ضمانت های لپ تاپ: آنچه آنها را پوشش می دهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.