شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

از کجا کفش کوهنوردی بخریم؟

آموزش قانون جذب کائنات

از کجا کفش کوهنوردی بخریم؟

۱,۲۰۰ بازديد

چگونه کفش کوهنوردی را انتخاب کنیم

 
 
 

کوهنوردی راهنمای خرید کفش کوهنوردی یک فعالیت سنگین است. آماده سازی با تجهیزات مناسب و دانش نحوه استفاده از آن ضروری است زیرا اگرچه می تواند شما را به برخی از مکانهای باورنکردنی کره زمین برساند ، اما می توانید به سرعت در موقعیت خطرناکی قرار بگیرید.

یکی از مهمترین قطعاتی که برای کوهنوردی خریداری خواهید کرد چکمه های راهنمای خرید کفش کوهنوردی شما است. پایه کیت شما و آنچه که در هر مرحله به آن اعتماد خواهید کرد. تهیه چکمه های کوهنوردی مناسب می تواند یک پروسه طولانی باشد ، اما با کمی تحقیق و تفکر رو به جلو جفتی پیدا می کنید که می توانید به آن اعتماد کنید.

ما این راهنما را برای شرح تفاوت چکمه های کوهنوردی و برجسته کردن نکات کلیدی که باید در آنها جستجو کنید ، تهیه کرده ایم. پس از اینکه چکمه های خود را مرتب کردید می توانید بدست آوردن کرامپن های مناسب را بررسی کنید .

موارد کلیدی که باید هنگام خرید چکمه کوهنوردی در نظر راهنمای خرید کفش کوهنوردی بگیرید:

  • به چه رتبه بوت نیاز دارید: درجه بندی B به طور گسترده ای نشانگر مناسب بودن یک صندوق عقب برای انواع مختلف کوههای زمستانی است. آنها از B0 (نه برای استفاده از کرامپون) تا B3 - سخت ترین چکمه های کوهنوردی با جوش های کرامپون در پاشنه و انگشتان پا.
  • به چه سبک بوت احتیاج دارید: چکمه های کوهنوردی راهنمای خرید کفش کوهنوردی سبک های مختلفی دارند که بسته به نوع شرایطی که شما برای صعود در آن پیش بینی می کنید ، سطح مختلفی از عایق و محافظت را ارائه می دهند.
  • آرزوها ، توانایی ها و محدودیت های شخصی که می تواند در برنامه های شما تأثیر بگذارد.
  • پیشرفت هایی در فناوری که شما را ملزم می کند انتظارات خود را از رتبه بندی بوت و سبک های بوت مجدداً در نظر بگیرید.
 
 

رتبه بندی بوت (B)

چکمه های B0

چکمه های B0 در کف و رویه انعطاف پذیرتر هستند ، و آنها را راحت از جعبه راحت می کند و برای پیاده روی عمومی زیر خط برف بسیار مناسب است. حتی با وجود میله های اتصال دهنده انعطاف پذیر مدرن ، کرامپون ها راهنمای خرید کفش کوهنوردی قادر به انعطاف پذیری این چکمه ها نخواهند بود. این عدم انعطاف پذیری از طریق اتصال فشار بی موردی را ایجاد می کند و می تواند باعث شل شدن یک کرامپون برای مشاهده راهنمای خرید کفش کوهنوردی اینجا کلیک کنید. با نتایج بالقوه فاجعه بار شود. همچنین ممکن است دریابید که بندهای کرامپون از طریق پارچه های نرم نرم بالایی نفوذ کرده و منجر به ناراحتی قابل توجهی می شوند. بنابراین به دلیل راحتی و ایمنی ، در صورت وجود احتمال استفاده از کرامپون ، از استفاده از چکمه های دارای درجه B0 باید خودداری شود.

 
 

مشاهده تمام
چکمه های مردانه

مشاهده همه
چکمه های پیاده روی زنان

 
 

چکمه های B1

چکمه های دارای درجه B1 چکمه های چهار فصل چهار منظوره هستند ، که برای روزهای طولانی کوهستان و با تقلا ساخته شده اند و دارای پتانسیل تلاقی برای افرادی هستند که به دنبال پیاده روی فنی کمتر در تپه های زمستانی هستند. کف میانی سفت است ، در حالی که قسمت بالایی آن ممکن است چرمی یا پارچه ای باشد ، که اغلب توسط یک راند راهنمای خرید کفش کوهنوردی لاستیکی سخاوتمندانه یا تقویت کننده چرم مصنوعی پشتیبانی می شود. فقط با کرامپون های بند دار C1 که بهترین انعطاف پذیری را دارند ترکیب شوید. ترکیبی B1 / C1 برای بسیاری از پیاده روی های زمستانی و برف های ملایم بریتانیا مناسب خواهد بود.

 
 
 
 
 

مشاهده تمام
چکمه های B1 مردانه

مشاهده همه
چکمه های B1 زنانه

 
 

چکمه های B2

بهترین شرط بندی برای پیاده روهای مرتفع تپه زمستانی که در شرایط برفی روزهای طولانی را حل می کنند. کف میانی و بالاتنه نیز سفت و حمایتی خواهند داشت ، اما فقط با انعطاف پذیری کافی برای یک حرکت منظم راهنمای خرید کفش کوهنوردی راه رفتن. رویه های ضخیم تر گرمای بیشتری دارند. چکمه های B2 دارای برآمدگی پاشنه ای هستند تا بتوانند یک کرامپون C2 را برای ایمن ترین عملکرد و عملکرد همه کاره نصب کنند. مناسب برای کیسه دار زمستانی مونرو ، کوهنورد زمستانی اسکاتلندی کم یا متوسط ​​و آلپینیست تابستانی.

 
 
 
 
 

مشاهده تمام
چکمه های B2 مردانه

مشاهده تمام
چکمه های B2 زنانه

 
 

چکمه های B3

برای کوهنوردی کامل ، کوهنوردی و یخ نوردی طراحی شده است. چکمه های B3 دارای سخت ترین زیره و بالاترین قسمت موجود هستند و پشتیبانی جانبی و داخلی جامد را برای اشاره به جلو ، ضربه زدن به مرحله راهنمای خرید کفش کوهنوردی و پیمایش در زمین های شیب دار فراهم می کنند. این دسته شامل چکمه های دو نفره در ارتفاع بالا و همچنین مدل های سبک تر کوهنوردی است. جوش های پاشنه و انگشتی امکان نصب کرامپون های C3 را برای استفاده از سیستم اتصال گام به گام پاشنه و نوار انگشتان فراهم می کند.

 
 
 
 
 

مشاهده تمام
چکمه های مردانه B3

مشاهده همه
چکمه های B3 زنانه

 
 

 

سبک بوت

چکمه های تک کوهنوردی

چکمه های تک کوهنوردی ، همانطور که از نام آن پیداست راهنمای خرید کفش کوهنوردی ، در مقایسه با داشتن یک بوت آستر متحرک مانند یک بوت دوتایی ، از یک چکمه تشکیل شده است.

آنها تمایل دارند وزن کمتری داشته باشند و نمای کمتری نسبت به سبک های دیگر چکمه های کوهنوردی دارند. این طراحی زیبا اغلب چابکی بیشتری می بخشد و آنها را برای پیاده روی نزدیک و همچنین کوهنوردی به سبک آلپ مناسب می کند اما هزینه برخی از عایق ها را در پی دارد.

از آنجا که خشکشویی آنها یک بوت است ، خشک شدن آنها طولانی تر می شود ، بنابراین در سفرهای چند روزه به ویژه در شرایط مرطوب که در پایان روز نمی توانید آنها را به درستی خشک کنید ، راهنمای خرید کفش کوهنوردی مناسب نیستند.

 
 
 
 
 

چکمه های کوهنوردی دوتایی

چکمه های کوهنوردی دوتایی ، از یک بوت بیرونی ساختاریافته همراه با یک بوت آستر عایق قابل جدا شدن برخوردار هستند.

آنها به طور کلی کمی سنگین تر از چکمه های تک هستند و حجیم تر هستند ، اما با گرمتر بودن سازش می کنند. همچنین خشک شدن آنها در مکانهای دورتر آسانتر است. چکمه های داخلی را هنگام راهنمای خرید کفش کوهنوردی خواب در بدن کیسه خواب خود قرار دهید تا گرم شود. حتی اگر کاملاً خشک نباشند ، در گرم نگه داشتن پاهای شما بی نهایت جذاب تر و موثرتر از چکمه های منجمد منجمد هستند.

وزن و عمده چکمه های دوتایی چابکی را کاهش می دهد و آنها را برای رویکردهای زیر خط برف بیش از حد دست و پا گیر می کند.

 
 
 
 
 

چکمه های کوهنوردی ترکیبی / یکپارچه گتر

نشستن بین یک بوت و یک بوت دوتایی ، بوت کوهنوردی ترکیبی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. شاید بیشتر شبیه یک بوت با اضافه شدن یک گتر یکپارچه برای گرما و محافظت از برف بیشتر باشد ، این امر به خشک ماندن آنها از یک بوت نیز کمک می کند اما اگر مرطوب شوند نمی توانید به راحتی خشک کنید بوت دوتایی

 
 
 

مواردی که باید در نظر گرفت

آرزوهای شما چیست؟

هنگام انتخاب چکمه های کوهنوردی خود به این فکر کنید راهنمای خرید کفش کوهنوردی که به چه ارتفاعی ممکن است برسید و به کجا رسیده اید. شرایط آب و هوایی و زیر پا را نیز در نظر بگیرید.

همچنین مهم است که توجه کنید که راه رفتن شما چه مدت ممکن است باشد. آیا اینها بالای خط برف یا زیر آن خواهند بود؟ آیا بالاتر از خط برف ، آیا می خواهید چندین شب را در کوهستان سپری کنید یا ماجراهای روزانه انجام می شود که می توانید چکمه های خود را قبل از اینکه دوباره بپوشید ، به درستی خشک کنید؟

توانایی ها و محدودیت های شخصی

اگرچه شناخت نقاط قوت و ضعف شما می تواند مشکل باشد ، اما ارزش این را دارد که کمی وقت بگذارید و به آن فکر کنید. اگر می دانید که با دماهای سرد دست و پنجه نرم می کنید ، می خواهید گرما و عایق را در اولویت قرار دهید. به همین ترتیب ، اگر یک مشکل طولانی مدت از آسیب تاریخی دارید ، شاید حمایت و راحتی در آن منطقه خاص برای شما یک عامل راهنمای خرید کفش کوهنوردی تعیین کننده باشد. در حالی که چکمه های مختلفی را امتحان می کنید ، حتماً با جوراب و پایه های مختلف نیز امتحان کنید. جوراب اشتباه می تواند باعث ایجاد لکه های گرم و تحریک در مکان شود در حالی که ممکن است جوراب های دیگر درست باشند.

به تصمیم گیری نزدیک شوید اگر برنامه های شما بعد از چند سال یا چند سفر تغییر کرد ، می توانید چکمه های خود را دوباره ارزیابی کنید. یک تصمیم تکانشی یا غیرواقعی می تواند شما را از سفرهای بعدی منصرف کند در حالی که چکمه های مناسب می توانند با اطمینان به شما در قله های باورنکردنی ترین قله های جهان کمک کنند.

توسعه در فناوری

با پیشرفت روزافزون فناوری ، سطح جدیدی از تفاوت راهنمای خرید کفش کوهنوردی های ظریف وجود دارد که در چند سال گذشته به چکمه های کوهنوردی وارد شده است. سیستم B / C هنوز هم ساده ترین راه برای فکر کردن در مورد سازگاری کرامپون است ، اما واقعیت این است که بسیاری از مدل های جدید چکمه های B1 و B2 کمی خم تر هستند.

چکمه های B2 جدید به بازار ، هنوز دارای یک جوش پاشنه ای هستند اما مانند بوت B1 از مدرسه قدیمی انعطاف پذیر هستند ، و چکمه های B1 جدید به بازار مانند B0 سفت و سخت خم می شوند. این نشان دهنده این واقعیت راهنمای خرید کفش کوهنوردی است که برخی از کرامپون ها در حال حاضر دارای میله های مرکزی بسیار انعطاف پذیر هستند ، بنابراین راحت تر با گام حرکت می کنند. این B2 های سبک وزن جدید برای راه رفتن و تقلا چابک تر هستند ، و دوباره می توانید با یک کرامپون C2 / C1 کنار بیایید به شرط داشتن انعطاف کافی در نوار مرکزی.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.