شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نکات طبخ ماهی سالمون

آموزش قانون جذب کائنات

نکات طبخ ماهی سالمون

۹۶۷ بازديد
 
 

5 مزیت برتر ماهی قزل آلا برای سلامتی

جو لوین ، متخصص تغذیه ثبت شده ، از نظر تغذیه ای متراکم و چیزی مانند یک "superfood" ، توضیح می دهد که چرا ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد بخشی مهم در یک رژیم غذایی سالم است.

 
 

ماهی قزل آلا چیست؟

ماهی قزل آلا ماهی روغنی است که به طور معمول توسط اقیانوس که در آن واقع شده طبقه بندی می شود. در اقیانوس آرام ، آنها بخشی از تیره Oncorhynchus محسوب می شوند و در اقیانوس اطلس ، از تیره Salmo هستند. فقط یک گونه مهاجر آتلانتیک وجود دارد ، اما پنج گونه موجود از ماهی قزل آلا در اقیانوس آرام وجود دارد: Chinook (یا شاه) ، sockeye (یا قرمز) ، coho (یا نقره ای) ، صورتی و chum. در انگلستان ، منبع اصلی ماهی قزل آلا از اسکاتلند است ، اگرچه انواع دیگری نیز موجود است.

 

مانند همه ماهی ها ، پایداری مسئله ای مهم است. اطلاعات بیشتر را در کسب کنید msc.org .

کشف طیف گسترده ای از راهنماهای نفع سلامت و بررسی برخی از خوشمزه ما دستور العمل ماهی قزل آلا ، از یک ساده ماهی قزل آلا پخته به تریاکی ماهی قزل آلا با چوی کنجد پاک .

 

فواید تغذیه ای ماهی قزل آلا

یک وعده 100 گرم ماهی قزل آلا (پرورش یافته ، وزن پخته شده) حاوی:

  • 232 کیلوکالری / 969 کیلوژول
  • 25.2 گرم پروتئین
  • 14.6 گرم چربی
  • 7.3 میکروگرم ویتامین D
  • 20 میلی گرم سلنیوم

 

 

 

5 مزیت برتر ماهی سالمون چیست؟

1. ممکن است از یک قلب سالم حمایت کند

ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد سرشار از نوعی چربی اشباع نشده چندگانه به نام اسیدهای چرب امگا 3 هستند . این اسیدهای چرب ضروری هستند زیرا بدن نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید آنها را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانیم. مفیدترین اسیدهای چرب امگا 3 که به زنجیره بلند معروف است ، به طور طبیعی در ماهی های روغنی به شکل اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزا هگزانوئیک (DHA) وجود دارد. تصور می شود این اسیدهای چرب به سالم قلب کمک می کنند و به حفظ پوست ، مفاصل و تعادل هورمونی کمک می کنند. علاوه بر بیماری قلبی ، دانشمندان اکنون در حال بررسی نقش ماهی مصرفی در محافظت از ما در برابر برخی سرطان ها و بیماری هایی مانند آسم ، فشار خون بالا ، تخریب ماکولا و آرتریت روماتوئید هستند.

2. ممکن است از عملکرد مغز پشتیبانی کند

مدت هاست که به ما گفته می شود ماهی "غذای مغز" است و شواهد قانع کننده ای برای تایید این موضوع وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم باعث کاهش از دست دادن مغز در اثر افزایش سن می شود و ممکن است باعث بهبود حافظه شود - این اسیدهای چرب امگا 3 است که مسئول این امر است. مطالعاتی که در مورد نقش انواع چربی ماهی انجام می شود ، مزایایی را برای شرایطی مانند بیماری آلزایمر ، افسردگی و  مولتیپل اسکلروزیس مشاهده کرده است .

3. ممکن است ضد التهاب باشد

ماهی های روغنی نقش مهمی در کاهش اثرات التهاب دارند که برای کمک به مدیریت تعدادی از بیماری های مزمن ، از جمله دیابت و سرطان ، کلیدی است. مطالعات نشان می دهد که خوردن ماهی های روغنی بیشتر مانند ماهی آزاد می تواند به کاهش سطح مارکرهایی که التهاب را نشان می دهند ، کمک کند.

4. ممکن است محافظ باشد

رنگ صورتی ماهی آزاد از سطح غنی آن از یک آنتی اکسیدان محافظ به نام آستاگزانتین ناشی می شود. این ترکیب با کاهش به کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط کلسترول و کار در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 برای محافظت از مغز و سیستم عصبی است .

5. ممکن است از پیری سالم حمایت کند

ماهی قزل آلا منبع خوبی از پروتئین است ، که برای حفظ سلامت استخوان ، جلوگیری از از دست دادن عضلات و کمک به بهبود و ترمیم بدن مهم است. محتوای غنی از آستاگزانتین ممکن است به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست ، کاهش علائم پیری و محافظت از پوست در برابر آسیب UV کمک کند.

آیا ماهی آزاد برای همه بی خطر است؟

ماهی روغنی غنی از مواد مغذی است و اسیدهای چرب مفید امگا 3 را تأمین می کند. متأسفانه ، گونه های روغنی ماهی مانند ماهی قزل آلا ممکن است حاوی مقادیر کم آلاینده ای مانند دی اکسین ها و بی فنیل های پلی کلر باشد. به همین دلیل ، به گروه های خاصی توصیه می شود که میزان ماهی روغنی خود را به میزان دو وعده در هفته به حداقل برسانند. این شامل:

  • دختران ، زنان جوان و کسانی که قصد بارداری دارند
  • زنان باردار و شیرده ، که باید از پیروی کنند راهنمایی های خاص

اگر نگران آلاینده ها هستید ، از بین بردن پوست و هر نوع گوشت تیره ماهی قزل آلا ممکن است به حداقل رساندن سطح کمک کند.

دستور العمل های ماهی قزل آلا

 

ماهی قزل آلا و اسفناج با کرم تارتار
ماهی آزاد بهاره با سبزیجات نعناع
ماهی آزاد چسبناک با سبزیجات چینی
همبرگرهای سالمون فوق العاده سالم
کیک ماهی سالمون و زنجبیل


این مقاله در 9 فوریه 2021 توسط کری تورنس بررسی شد.

جو لوین یک متخصص تغذیه ثبت شده (RNutr) در انجمن تغذیه با تخصص در بهداشت عمومی است. او را در توییتر دنبال کنید @ nutri_jo .

 

تمام مطالب بهداشتی در bbcgoodfood.com فقط برای اطلاعات عمومی ارائه شده است و نباید به عنوان جایگزین توصیه های پزشکی خود یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. اگر در مورد سلامت عمومی خود نگرانی دارید ، باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی محلی خود تماس بگیرید. وب سایت ما مراجعه کنید شرایط و قوانین برای اطلاعات بیشتر به .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.