شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اخبار رمزارز و بلاکچین

آموزش قانون جذب کائنات

اخبار رمزارز و بلاکچین

۱,۱۶۴ بازديد

اخبار رمزارز و بلاکچین

 

 

 

تحول کسب و کارها به وسط صنعت بلاک چین ممکن شده است. در جهان کنونی کسب و کارها میزان زیادی از داده ها و اطلاعات را در خود ذخیره می کنند. بنابراین در چنین شرایطی به یک سیستمی نیاز است که بتواند مشکلات و چالش های امنیتی را برطرف کند، زیرا در کسب و کارهای کنونی، امنیت و اعتماد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اخبار رمزارز و بلاکچین و داده های پیرامون دارایی های دیجیتال، در سالیان اخیر با رشد چشمگیری مواجه بوده اند، زیرا بلاک چین و رمزارزهای دیجیتال با ایجاد یک بستر غیر متمرکز، امنیت معاملات تجاری و پرداخت های مالی را افزایش داده است.

انسان‌ها طی سالیان متمادی به دنبال راه حل یا فرمولی برای همه چیز بودند. از نظریات توصیف شکل گیری جهان هستی گرفته، تا نظریات علوم روانشناسی، فلسفی، جامعه شناسی، سیاست، اقتصاد و … . اما رویای آرمانشهر مورد انتظار بشر و دستیابی به صلح و هم افزایی پایدار، تنها در گروی یک مفهوم است: اعتماد. در روز هایی که قیمت بیت کوین به سرعت در حال تغییر است، این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

گویی اعتماد حلقه اتصال تمامی خواسته‌های بشر است که تا به امروز در اشخاص واسطه، حکومت‌ها، سیستم‌ها و سازمان‌ها جستجو شده است. اما امروزه فناوری انقلابی بلاک چین اساساً اصل را بر عدم اعتماد گذاشته و این چالش را نه به دست بشر، بلکه با حذف واسطه‌های معتمد و جایگزینی فرایندهای مبتنی بر خرد جمعی به سرانجام می‌رساند. فناوری بلاک چین علی رغم ظاهر پیچیده و گنگی که دارد، به سادگی قابل فهم بوده و امروز در مرکز توجهات جوامع علم و تکنولوژی قرار گرفته است.

بلاکچین چیست؟

 

 

بلاکچین به خودی خود فناوری نیست؛ بلکه ابزاریست که از فناوری هایی همچون رمزنگاری ، دفتر کل توزیع شده ، ارتباط همتا به همتا، و الگوریتم‌های اجماع بهره می گیرد. تفاوت بلاک چین با سیستم‌های ثبت و مدیریت سنتی داده، از آنجا نشأت می‌گیرد که داده‌های ذخیره شده در این سیستم، میان تمامی اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و با رمزنگاری داده‌ها و بهره گیری از روش‌های اجماع، امکان حذف، تغییر، سانسور، هک و تقلب در داده‌های ثبت شده، تقریباً غیر ممکن می‌گردد.

بلاک چین نیازمند راستی آزمایی نیست

 

 

 

برخلاف بسیاری از راه‌‌‌حل‌‌‌های مبتنی بر امنیت موجود امروزی که نیازمند سطوح تأیید هویت و راستی‌‌‌آزمایی متعددی هستند، ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین به علاوه‌‌‌ پاسخگویی و شفافیت فزاینده، نیاز به سطوح متعدد راستی‌‌‌آزمایی را حذف می‌‌‌کند. تمام اقدامات شبکه، نیازمند مشارکت اکثریت کاربران شبکه هستند، یعنی هیچ مرجع واحدی نمی‌‌‌تواند شبکه را کنترل نماید.

این امر، شبکه را به گونه‌‌‌ای می‌‌‌سازد که به واسطه‌‌‌ی سیستم مصون از هکر مشارکت‌‌‌کننده، شبکه نمی‌‌‌تواند داده‌‌‌ها را بدون اجازه‌‌‌ اکثریت کاربران ویرایش کند. بلاک چین فقط برای رمز ارزها نیست! در ابتدا، فناوری بلاک چین محدود به رمز ارزها بود . امروزه این فناوری به واسطه‌‌‌ پیشرفت‌‌‌های انواع مختلفی از شبکه‌‌‌ها، مثلا قراردادهای هوشمند اتریوم، دارای امکانات بسیار بیشتری است.

نظارت بر معاملات

 

 

 

میزان داده‌‌‌های معاملاتی‌‌‌ که در شبکه‌‌‌های سراسر جهان جریان دارد، بسیار گسترده است. این امر، این پرسش را به وجود آورد که چگونه می‌‌‌توان معاملات را پیگیری و تجزیه و تحلیل نمود؟ این پرسش، بسیار مهم است، زیرا تجزیه و تحلیل این داده‌‌‌ها و پیگیری معاملات در کسب و کار، حائز اهمیت است. با این حال، با استفاده از فناوری بلاک چین می‌‌‌توان داده ‌‌‌ها را به راحتی، تا معامله‌‌‌ی اصلی پیگیری کرد که مجددا این امر، خطر دستکاری یا تکرار را کاهش می‌‌‌دهد.

از آنجایی که تمام داده ها و اطلاعات مرتبط هستند می توان خطاها را سریع تر یافت. بلاکچین این امکان را فراهم می کند تا راه کارهای مختلف را با سرعت بیشتری به کار برد. مثلاً در چرخه تامین، بلاکچین می تواند فرایندهای پیچیده و سنتی را با فرایندهای سریع تر تحلیل داده ها و اطلاعات جایگزین کند و بنابراین بازدهی کل صنعت چرخه تامین را افزایش دهد.

اخبار رمزارز و بلاکچین در جهان کنونی و با اقتضائات جهان مدرن، همه گیری بیشتری پیدا کرده است. خرید رمزارز و معاملات کلان در بازارهای دیجیتال و افزایش روزافزون خرید بیت کوین به خوبی نشان می دهد، مردم درصدد هستند فضای خلا ناشی از راهکارهای سنتی را با نوآوری های مدرن پُر کنند. در آینده ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که ارزهای دیجیتال و دارایی های غیرمتمرکز به رکن اساسی جهان پسامدرن تبدیل خواهند شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.